جلسه 310 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولسیصد و دهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی‌آبادکتول پس از نماز جماعت مغرب و عشاء روز سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ با عنوان ” تعلیم و تربیت در قرآن ” به یاد موسسین امور تربیتی شهیدان رجایی و باهنر، در مصلی امام رضا علیه السلام علی‌آبادکتول برگزار گردید.

اجرای دعای توسل با نغمات دلنشین حافظ محترم قرآن جناب آقای محمد حیدری آغازگر کرسی ۳۱۰ بود.

تلاوت زیبا و دلنشین آیات ۹ الی ۱۴ سوره مبارکه اسراء، سوره های نصر و کوثر توسط قهرمان جهانی قرآن استاد حاج مهدی غلام نژاد از طریق ارتباط زنده تصویری انجام شد و مورد استقبال و تشویق حاضرین قرار گرفت بخش بعدی جلسه ۳۱۰ بود.

مطالب تبیینی و تفسیری قرآن کریم کرسی تلاوت ۳۱۰ توسط حجت الاسلام شیخ عباس گنجعلی استاد حوزه علمیه امام خامنه ای و ثقلین با موضوع تعلیم و تربیت قرآنی ارائه شد.

ایشان با تاکید به روایت نبوی که تربیت را به سه ۷سال(خردسالی، نوجوانی و جوانی) تقسیم بندی کرده به شرح روایت پرداختند، سپس با قرائت آیه اول سوره حجرات (یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تُقَدِّمُوا بَیْنَ یَدَیِ اللَّهِ وَ رَسُولِهِۖ وَ اتَّقُوا اللَّهَۚ إِنَّ اللَّهَ سَمِیعٌ عَلِیمٌ )… به موضوع تربیت قرآنی بزرگسالان اشاره کرده و گفتند: اگر مدعیان اسلام و دیانت تربیت قرآنی شده باشند از خدا و پیامبر جلو نیفتاده و مطابق فرمان آنها عمل می کنند و کاری که پس از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نشد و وصی و تربیت شده مستقیم پیامبر اکرم را کنار گذاشته به خلافت رضایت دادند و سرانجام کار به جایی کشید که به جای اطاعت از ولی خدا (امام علی علیه السلام) موضوع حکمیت را مطرح کرده و تاریخ بشر را به انحراف کشیدند.

در این برنامه ضمن یاد از شهیدان رجایی و باهنر، به عنوان اولین سالگرد درگذشت از مرحومان کرونایی سال گذشته حجج اسلام میرجمالالدین، سیدعلی حسینی رئیس سابق اداره تبلیغات و آقایان مرحوم حاج قربانعلی زنگانه، صفرعلی اخلی، حاج سیدعلی حسینی میقان و همچنین تازه درگذشته حجت الاسلام بنیامین شیرخانی ذکر نام و قرائت فاتحه شد.

همزمان با پذیرایی توسط کیک های بسته بندی، کتاب ” از چیزی نمی ترسیدم” زندگی نامه خودنوشت  سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به حضار هدیه شد و با قرائت دعای قرآنی ختم جلسه توسط حاج علی اصغر زنگانه (مبین) مدیر ضیافت نور و کرسی تلاوت (مجری جلسه) جلسه سیصد دهم کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهرستان علی‌آبادکتول به پایان رسید.

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen ، شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  و پیام‌رسانه سروش https://sapp.ir/sapp_events/khademeen_tv منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.