جلسه 308 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولسیصد و هشتمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی‌آبادکتول شامگاه سه شنبه ۲۸ بهمن ۹۹ در محل دائمی کرسی تلاوت (مصلی امام رضا علیه السلام) با عنوان “این الرجبیون” و به یاد شهید منصور خادمی و منتسبین به این شهید والامقام و یاد مرحوم محسن شکی و والدین آن مرحوم برگزار شد.

زمزمه دعای توسل توسط استاد کربلایی محمد ابراهیم جهش بخش آغازین جلسه ۳۰۸ کرسی تلاوت بود.

در ادامه مجری جلسه ۳۰۸ جناب آقای رضا صدقی به ذکر مصیبت پرداخته و برنامه ا را شروع نمودند.

در ادامه استاد مجتبی فرامرزی از پرسنل خدوم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با انتخاب صفحه ۴۳۵ سوره مبارکه فاطر آیات ۵ الی ۱۱ و سوره مبارکه کوثر، این آیات روح افزا را با نوای دلنشین تلاوت نمودند.

مباحث تفسیری سیصد و هشتمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی‌آبادکتول توسط حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه محترم و محبوب شهر پیرامون موضوع ماه رجب ارائه گردید.

ایشان در بخشی از گفتار خود بااشاره به آیه «انَّ عِدَّهَ الشُّهورِ عِندَ اللّٰه اثنیٰ عَشَرَ شَهراً…» سوره مبارکه توبه آیه ۳۶ گفتند: حرکت خورشید و ماه بسیار دقیق هست و بنا بر مطالعات علمی و فرموده خداوند متعال تعداد ماه های سال ۱۲ است، از این ۱۲ ماه ۴ ماه حرام است که مورد احترام و توجه همه ادیان حتی عرب جاهلی بوده است. یعنی جنگ در این ۴ ماه حرام و ممنوع می باشد.

حجت الاسلام مهدی نژاد در ادامه بیان داشتند: در جنگ ها مردم به دنبال آتش بس و آسودگی و بازگشت به شرایط عادی هستند که این فرمان الهی در واقع آتش بس اجباری است، قابل به ذکر است که این دستور در خصوص شروع جنگ است ولی اگر جنگ به مسلمین تحمیل شود اینجا لازم به دفاع است و این حرمت در این خصوص نیست.

امام جمعه علی‌آباد با مطرح کردن اینکه از نام های این ماه یا عظمت_ماه رجب_، «اَصَب» به معنای ریزش داشتن رحمت الهی است و دیگر «اَصَم» به معنای نهی کردن از گناه است، در این ماه توصیه ویژه به استغفار و توبه شده کردند و بیان داشتند: بنا به فرموده پیامبر اکرم (ص) ثواب خیرات در این ماه دو برابر است همانگونه که عقوبت گناه نیز در این ماه دوبرابر است.

ایشان در ادامه با اشاره به عمل اُم داوود که به سفارش امام صادق (ع) برای استفاده از عظمت این ماه برای آزاد شدن زندانی او انجام شده است گفتند: ائمه به مردم سفارش می کردند که از همین ظرفیت های موجود و طبیعی بین مردم استفاده کنند.

در ادامه نکاتی کوتاه پیرامون جلسه آینده و تامین هزینه های کرسی توسط مدیر اجرایی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهرستان علی آباد کتول ارائه گردید.

جمع آوری کمک های نقدی عزیزان بابت خرید اندروید باکس جهت برگزاری هرچه با کیفیت تر ارتباط های تصویری زنده قاریان و مفسرین کشوری، بین المللی و پذیرایی بهداشتی و دعای ختم قرآنی پایان بخش کرسی تلاوت ۳۰۸ بود.

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen و شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.