جلسه 313 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولسیصد و سیزدهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد کتول شامگاه سه شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ با عنوان “سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها” پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت امام جمعه محترم شهرستان در محل مصلی امام رضا علیه السلام شهرستان علی آباد کتول برگزار گردید.

در ابتدای جلسه ۳۱۳ قرائت صلوات شعبانیه و دعای توسل با نوای خوش و دلنشین استاد محمد ابراهیم جهش انجام گرفت.

مطالب تبیینی و مفاهیم قرآن کریم حول محور”خانواده پویا از نظر قرآن” توسط استاد دکتر احمدی ارائه گشت.

ایشان با اشاره به  آیه ۳ سوره مبارکه طلاق (…قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا) بیان داشتند: چنین درک می شود که خدای متعال در وجود همه مخلوقات قدر و قابلیت و استعداد گذاشته و وظیفه ما انسانها این است که این استعدادها را شکوفا کنیم.

استاد احمدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشتند: اگر بخواهیم “خانواده پویا” را تشکیل داده و شکوفا کنیم باید:

۱) از همه فرصت ها برای ابراز آن استفاده شود .
۲) رشد در تنهایی و خلاء انجام نمیشود و به بهانه بیرونی نیاز دارد ؛ که ازدواج بهترین بهانه آن است.
۳) رشد یکطرفه است. به شرط اینکه هر عضو خانواده بدون توقع از دیگری فقط وظایف و نقش خود را (برای رضای خدا و رشد خود) ایفا کند.
۴) برای ایجاد “خانواده پویا” اصول و قواعدی لازم است .(براساس فرمایشات قران فرزند جزو اصول زندگی نیست.)
۵) در “خانواده ی پویا” زن و شوهر هرکدام باید نقش خود را بشناسند و عمل کنند.

در بخش تلاوت کلام وحی، تلاوت زیبای “استاد محمد زلیف عطیه” از کشور برادر و همسایه عراق انجام  شد که ایشان  آیات آخر سوره بقره (۲۸۴ تا آخر) و سوره های ضحی و تین را برای تلاوت انتخاب و به دو سبک مصری و عراقی قرائت نمودند.
استاد محمد زلیف نماینده کشور عراق در مسابقات بین المللی اندونزی، ترکیه، لندن و بخش طلاب مسابقات سال ۱۳۹۹ جمهوری اسلامی بودند که در مسابقات اخیر رتبه دوم را کسب نموده اند.

توضیح اینکه قرار بر استفاده از تلاوت دکتر محمد تجری بود که بدلیل اختلال پیش آمده از تلاوت استاد تجری این هفته بهره مند نبودیم.

پذیرایی با کلوچه رضوی و شکلات در بسته بندی بهداشتی و دعای قرآنی ختم جلسه توسط مجری محترم جناب آقای محمد حیدری پایان بخش جلسه ۳۱۳ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهرستان علی آباد کتول بود.

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen ، شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  و پیام‌رسانه سروش https://sapp.ir/sapp_events/khademeen_tv منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو قرائت استاد محمد زلیف عطیه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.