جلسه 321 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولکرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شماره ۳۲۱ علی آباد کتول با عنوان “خرداد و انتخاب اصلح زمینه ساز فَرَج” و به یاد “شهید سیدحسین حسینی میقان و همسر مکرمه ایشان مرحومه حاجیه خانم راضیه ترابی” غروب روز سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ پس از نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا علیه السلام این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه ۳۲۱ دعای توسل و روضه خوانی توسط مداح خوش الحان اهل بیت علیهم السلام کربلایی حسین زنگانه انجام گرفت.

سخنرانی و بیان مطالب تفسیری توسط حجت الاسلام شیخ نورعلی دیلم مسئول مرکز بزرگ اسلامی استان گلستان ارائه شد.

ایشان با تلاوت بخش پایانی آیه ۴۳ سوره فاطر … فَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِیلًاۖ وَ لَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِیلًا به بیان سنتهای الهی از جمله سنت مرگ، سنت غلبه حق بر باطل، سنت امتحان و سنت تعیین سرنوشت (۱۱/رعد) پرداخته و اینکه شانس و طالع و اقبال در سرنوشت تاثیر ندارد؛ بلکه این اعمال ما هستند که آینده و سرنوشت را رقم می زنند.

حجت الاسلام دیلم در ادامه بیان داشتند یکی از مصادیق مهم سرنوشت و مقدرات آینده ما انتخابات است و از آنجا که مقصد و غایت بیانیه (امام خامنه ای) در گام دوم انقلاب، ایجاد تمدن اسلامی بود ؛ ضرورت دارد که در امورات اجتماعی نقش آفرینی کنیم و با حضور حداکثری و انتخاب اصلح سرنوشت خودمان را رقم بزنیم.

در بخش بعدی برنامه آقای حاج علی اصغر زنگانه (مبین) مدیر ضیافت نور و کرسی تلاوت ضمن عرض خوش آمد به میمان ویژه برنامه به بیان یک نکته کوتاه قرآنی از آخرین صفحه قرآن با موضوع وجود خیر و شر در مخلوقات آفرینش، انسان ها و جنیان و لزوم پناهندگی به رب و کدام ربک؟ بسم الله الرحمن الرحیم قل هو الله احد … رب و پروردگاری که در سوره توحید بیان شده است پرداختند.

در ادامه تلاوتی زیبا، دلنشین، ماندگار و در اوج فصاحت و بلاغت آیات مبارکه ۱۲ الی ۳۳ سوره مریم و ۱ الی ۸ سوره علق توسط قاری و قهرمان بین المللی قرآن کریم استاد سید جواد حسینی ارائه شد که مورد توجه و تشویق حاضرین در جلسه قرار گرفت.

دعای قرآنی ختم جلسه توسط مجری محترم کربلایی رضا صدقی و پذیرایی توسط بسته های غذای بهداشتی که بانی آن خانواده محترم شهید حسینی بودند پایان بخش جلسه ۳۲۱ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهرستان علی آباد کتول بود.

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen ، شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  و پیام‌رسانه سروش https://sapp.ir/sapp_events/khademeen_tv منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

 

بخش اول گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

بخش دوم گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.