جلسه 323 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولکرسی تلاوت و تفسیر قرآن شماره ۳۲۳ به شکرانه حضور حماسی مردم در انتخابات ۲۸ خرداد و با عنوان “کرسی تلاوت رضوی” به یاد شهید چمران و شهید عزیزاله دیلم (شهید انفجار عاشورای حرم امام رضا علیه السلام توسط منافقین کوردل) غروب سه شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ پس از نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا علیه السلام علی آباد کتول برگزار شد.

در ابتدای جلسه زمزمه دعای توسل توسط حافظ محترم قرآن و مجری شایسته قرآنی جناب آقای محمد حیدری انجام شد.

تلاوت زیبا، فنی و دلنشین آیات ۴۵ تا ۷۰ سوره انبیاء توسط قهرمان بین المللی قرآن کریم استاد علیرضا بیژنی قاری اعزامی از آستان قدس رضوی بخش بعدی برنامه ها بود.

در ادامه دکلمه در مدح امام رضا علیه السلام  توسط خردسال قرآنی جناب آقای امیر مهدی وثوقی اجرا گردید.

در بخش بعدی یک نکته کوتاه درباره آیه ۷۳ سوره انبیاء توسط استاد حاج علی اصغر زنگانه(مبین) ارائه گردید. ایشان گفتند: خداوند انبیاء و امامان را برای هدایت به امر و فرمان الهی (حکومت،سبک زندگی و عبودیت) قرار داده، امامانی که همه خیرات و نیکی های مورد نیاز بشر به آنها وحی شده تا بشریت را به شایستگی هدایت و مدیریت کنند، مدیریت در قالب دولت نماز و زکات (بودجه و اعتبارات) که این همان عبودیت و بندگی خداست.

در بخش مباحث تفسیری امام جمعه شهرستان علی آباد کتول حجت الاسلام مهدی نژاد به بیان یک مطلب کوتاه تفسیری در باره آیه ۷۵ حجر (اِنَّ فِی ذَالِکَ لَآیَاتِِ لِلمُتَوَسِّمِینَ) پرداختند. ایشان به نقل از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بیان داشتند: آیه ۷۵ حجر در شان امامان معصوم علیهم السلام نازل شده و به معنای باهوشی، زیرکی و فراصت، قدرت درک باطن از ظاهر، سریع الانتقال بودن و هوش و زکاوت بالای آنهاست.

حجت الاسلام مهدی نژاد در ابتدای گفتار خود عرض تبریک میلاد امام رضا علیه السلام و خیرمقدم به هیئت میهمان از آستان قدس رضوی گفتند.

در بخش پایانی هدیه ای به رسم یادبود به خانواده شهید عزیزالله دیلم و قاب قطعه ای از فرش حرم مطهر رضوی به امام جمعه محترم به نمایندگی از مردم شهرستان و قرآنیان جلسه از سوی آستان قدس رضوی اهداء گردید و مراسم تبرک به پرچم گنبد و بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام، اهداء نمک متبرک رضوی و کیک آستان مقدس به حضار و دعای قرآنی ختم جلسه توسط مجری محترم انجام گرفت.

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen ، شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  و پیام‌رسانه سروش https://sapp.ir/sapp_events/khademeen_tv منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

بخش دوم گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.