جلسه 333 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولجلسه ۳۳۳ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهرستان علی آباد کتول غروب روز سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ با عنوان “اربعین حسینی” و به یاد چهلمین روز درگذشت مرحوم دکتر حاج ایوب زنگانه برادر شهیدان عباسعلی و یعقوب زنگانه پس از نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا علیه السلام این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه فرازهایی از دعای توسل و روضه اربعین حسینی توسط ذاکر اهل بیت حاج رمضان احمدی زمزمه گشت.

در بخش بعدی نکات کوتاهی از کلام امیرالمومنین علی (ع) در نهج‌البلاغه(حکمت ۴۲۹) توسط استاد محمدباقر زنگانه ارائه شد.
ایشان گفتند: بزرگترین حسرت ها روز قیامت حسرت کسی است که مالی را بغیر طاعت خدای متعال جمع کند و این مال را به ارث گذارد و ورثه او آن مال را در طاعت خدا هزینه کند . او به جهنم و وراث به بهشت برود.

در بخش تلاوت، قرائت آیات ۶۸ الی پایان سوره زمر و آیات ۱ الی ۳ سوره غافر توسط استاد حامد خدابخشی از شهر گنبدکاووس انجام شد.

بیان مباحث تفسیری توسط حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه با موضوع وظایف ما راجع به جهاد (وظایف مجاهد در راه خدا) حول آیات ۴۵ الی ۴۷ سوره انفال (یا اَیُهاٱلذینَ ءَامَنوُا اِذا لَقیتُم فِئَهً فَٱثبُتُوُا …) به بهانه هفته دفاع مقدس ارائه شد.

ایشان در ابتدا با بیان بخشی از شاخصه های اعتقادی ، اخلاقی و اجتماعی دکتر حاج ایوب زنگانه چهلمین روز درگذشت آن مرحوم را تسلیت گفتند و سپس بخشی از وظایف ما پیرامون جهاد همانند:
۱_ ثابت قدم بودن
۲_ ذکر خدا گفتن که یکی از مصادیق آن اینست که خدا را در نظر داشته باشید که در مقابل دشمنان پشتوانه قوی‌ای دارید و قدرت دست خداست و دیگر اینکه عزت و ذلت دست خدای متعال است
۳_ اطاعت از خدا و رسولش
۴_ اهل نزاع نباشید چرا که قدرت شما سست می‌شود
۵_ صبور باشد
۶_ مثل ابوجهل نباشید که از غرور، خودشان را به نابودی کشاندن
را بیان داشتند.

پذیرایی و دعای قرآنی ختم جلسه توسط مجری محترم جناب کربلایی آقا رضا صدقی پایان بخش جلسه ۳۳۳ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهر علی آباد کتول بود.

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen ، شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  و پیام‌رسانه سروش https://splus.ir/sapp_events/khademeen_tv منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو تلاوت این جلسه از اینجا (کلیک کنید) و اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.