جلسه 338 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولسیصد و سی و هشتمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور با عنوان “از صلح امام حسن علیه السلام تا تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و مبارزه با استکبار” غروب روز سه شنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰ پس از نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا علیه السلام شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

در ابتدای جلسه دعای پرفیض توسل توسط مدیر کرسی تلاوت و تفسیر ضیافت نور جناب آقای حاج علی اصغر زنگانه(مبین) قرائت شد، ایشان مجری برنامه نیز بودند.

در ادامه شرح حکمت ۳۵۳ نهج البلاغه امام علی علیه السلام توسط استاد محمدباقر زنگانه بیان شد،ایشان در بخشی از گفتار خود گفتند: بزرگترین عیب آن است که چیزی را که در خود داری بر دیگران عیب بشماری.

در بخش قرائت کلام وحی، استاد محمد ابراهیم جهش به تلاوت دلنشین آیات ۷۲ الی ۸۹ سوره مبارکه اسراء پرداختند.

بیان تفسیر آیات ۴۷ تا ۴۹ سوره غافر توسط امام جمعه محترم شهر علی آباد کتول حجت الاسلام مهدی نژاد در تبیین مفهوم استکبار انجام شد.

ایشان در بخشی از مطالب خود بیان داشتند: استکبار یعنی ترک اطاعت از کسی(خدا) که پیروی از او واجب است و همچنین خود بزرگ بینی … و همچنین از قول امام معصوم فرمودند: ریشه کفر  حرس، استکبار و حسد است و وظیفه ما طبق آیه ۵۰ سوره نحل ترس و حساب بردن از خدا و عمل به فرمانهای صادره الهی است.

دعای قرآنی ختم جلسه توسط مجری محترم و پذیرایی از حاضرین و دعوت از عموم مردم برای شرکت و کمک به برگزاری عظیم تر کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم پایان بخش جلسه ۳۳۸ کرسی تلاوت بود.

 

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen ، شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  و پیام‌رسانه سروش https://splus.ir/sapp_events/khademeen_tv منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو تلاوت این جلسه از اینجا (کلیک کنید) و اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.