جلسه 341 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولسیصد و چهل و یکمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد کتول شامگاه سه شنبه ۲ آذر ماه ۱۴۰۰ با عنوان “آذر۱۳۵۷ و قیام مردم گرگان و دشت علیه رژیم ستمشاهی، بسیج ۲۰ میلیونی” در مصلی امام رضا علیه السلام این شهر برگزار شد.

زمزمه دعای توسل توسط مداح و ذاکر اهل بیت علیه السلام حاج ولی مزرعی آغازگر جلسه بود.

بیان کوتاه نهج البلاغه حول حکمت ٣٢٨ توسط استاد حاج محمدباقر زنگانه بخش بعدی برنامه ها بود.

ایشان در بخشی از گفتار خود گفتند: خداوند متعال قوت فقرا را در اموال اغنیاء واجب کرده، قوت فقرا در اموال اغنیا یک امتحان الهی است، اگر جامعه ای فقر زیاد دارد یعنی ثروتمندان حق فقرا را به ناحق خورده و به اقوام خودش تقسیم کرده اند(اشاره به حقوق نجومی امروزه)، خداوند روز قیامت از این اموال ناحق خورده شده سوال می کند، در قیامت این اموال ذوب شده و مایه عذاب آنها خواهد بود.

در ادامه ارتباط تلفنی با مدیر اجرایی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور استاد حاج علی اصغر زنگانه(مبین) در مشهد مقدس حضور دارند برقرار شد و ایشان نکاتی را بیان داشتند.

در بخش قرائت استاد محمد ابراهیم جهش ص ۴٢٣ سوره مبارکه احزاب آیات ٣٨ الی ۴٨ و سوره مبارکه ضحی را تلاوت نمودند.

بیان مباحث تفسیری توسط حجت الاسلام محمدی مدیر دارالقرآن نورالثقلین براساس آیات ابتدایی سوره مبارکه عبس در موضوع توجه به مستضعفین ارائه گشت.

ایشان در بخشی از مباحث خود بیان داشتند: توجه به مستضعفین و همنشینی با فقرا را از سیره پیامبر می آموزیم و در ادامه کلام امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر که ستون دین و … تنها همین توده مردم هستند را بازگو کردند.

دعای قرآنی ختم جلسه توسط مجری محترم کربلایی رضا صدقی و پذیرایی از حضار، پایان بخش جلسه ۳۴۱ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهر علی آباد کتول بود.

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen ، شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  و پیام‌رسانه سروش https://splus.ir/sapp_events/khademeen_tv منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو تلاوت این جلسه از اینجا (کلیک کنید) و اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.