جلسه 343 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولسیصد و چهل و سومین کرسی تلاوت و تفسیرقرآن کریم ضیافت نور شهر علی آبادکتول با عنوان “مسئولیت دانشجویی” غروب روز سه شنبه ۱۶ آذر (روز دانشجو) پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا علیه السلام این شهر برگزار شد.

در ابتدای جلسه اجرای دعای توسل با نغمه مداح اهل بیت علیهم السلام جناب آقای ولی الله بابایی (مزرئی) انجام شد.

در ادامه ریشه های تاریخی شکل گیری “روز دانشجو” و “مسئولیت دانشجویی” توسط مدیر کرسی تلاوت و مجری جلسه آقای حاج علی اصغر زنگانه (مبین) بیان شد.

شرح حکمت ۲۶۹ نهج البلاغه امام امیرالمومنین علیه السلام (درباره تقسیم مردم به کسانی که برای دنیا و دیگران کار می کنند و کسانی که برای آخرت کار می کنند که دنیا و آخرت را با هم دارند) توسط استاد محمد باقر زنگانه انجام شد.

تلاوت دلنشین آیات ۳۷ الی آخر سوره مبارکه ق و آیات ۲۶ الی ۴۱ سوره مبارکه نازعات، توسط “سبز پوش امنیت” و دانشجوی مدیریت فرهنگی استاد محمد ابراهیم جهش بخش بعدی برنامه ها بود.

در ادامه تفسیر آیه ۷۸ سوره مبارکه نحل در موضوع علم از نظر قرآن کریم توسط حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه محترم شهر علی آبادکتول ارائه شد.

ایشان با بیان تبریک روز دانشجو و تولد پیش روی حضرت زینب سلام الله علیها در بخشهایی از مباحث تفسیری به موضوع علم پرداختند.

حجت الاسلام مهدی نژاد با ذکر نکات ذیل به شرح موضوع پرداختند.

۱. حدود ۸۰۰ آیه قرآن در باره علم آمده است.

۲. امروز جنگ جهانی چهارم اتفاق افتاده و بدلیل برتری علمی غرب ، فروپاشی شرق (مثل شوروی .‌‌..) را در پی داشته است.

۳. مطابق این آیه، خداوند همزمان باخلقت بشر ابزار کسب علم مثل گوش، چشم و قدرت اندیشه را داده است .

۴. مطابق آیه ۱۵ نحل، ارزش انسان به علم و دانش اوست.

۵. در اسلام علم با عمل مورد تاکید است.

۶. برای فراگیری علم محدودیت جغرافیایی وجود ندارد.

۷. مطابق کلام نبوی (ص)، نزدیکترین افراد به مقام انبیاء طالبان علم و دانشجویان هستند.

۸. ملائکه خدا بال و پر خود را برای آنها می گشایند و … .

دعای قرآنی ختم جلسه، پذیرایی و تذکرات مدیر کرسی تلاوت و دعوت از مردم برای حضور بیشتر و کمک در امر آماده سازی پذیرایی گرم از شرکت کنندگان بخش پایانی جلسه ۳۴۳ بود.

 

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen ، شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  و پیام‌رسانه سروش https://splus.ir/sapp_events/khademeen_tv منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو تلاوت این جلسه از اینجا (کلیک کنید) و اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.