جلسه ۳۵4 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولسیصد و پنجاه و چهارمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی‌آباد کتول، با عنوان”خیبری بودن، چاره دشمنان کهنه و نو” شامگاه سه‌شنبه ۳ اسفند ماه ۱۴۰۰ همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا علیه‌السلام این شهرستان برگزار شد.

زمزمه فرازهایی از دعای توسل توسط کربلایی عبدالله کرامتی آغازگر جلسه ۳۵۴ کرسی تلاوت بود.

بیان شرحی کوتاه بر حکمت ۱۷۸ نهج البلاغه توسط استاد محمد باقر زنگانه انجام شد.

ایشان با اشاره به این حکمت فرمودند: اول باید خود را بسازیم بعد می توانیم تاثیر گذار باشیم دوم آنکه اگر می خواهید کینه دیگران را نسبت به خود از بین ببرید باید کینه و نفرت نسبت به دیگران را از سینه خود ریشه کن نمایید سوم آنکه این حکمت ربطی به کینه و نفرت به دشمنان دین وخدا ندارد.

تلاوت زیبا و دلنشین آیات وحی توسط استاد محمد ابراهیم جهش بخش بعدی برنامه ها بود.

ایشان صفحه ۵۱۷ قرآن کریم  آیات مبارکه ۱۳ تا ۱۸ سوره حجرات و آیات ۱ تا ۸ سوره قاف را برای قرائت انتخاب و به شایستگی تلاوت نمودند.

در ادامه پیام صوتی توسط مدیر کرسی تلاوت ضیافت نور  آقای حاج علی اصغر زنگانه(مبین) که‌ بدلیل بیماری در جلسه حضور نداشتند برای حضار پخش شد.

ایشان با تلاوت آیات ۹۴ و ۹۵ سوره نساء که در شان فاتح خیبر امیر مومنان امام علی علیه السلام نازل شده بیان کردند: جهاد خالص برای خدا، همراه با بینش صحیح بوده و پاداش آن فضیلت و برتری و اجر عظیم الهی در میان مجاهدان است که خداوند برای فاتح خیبر بیان کرده است.

استاد زنگانه در پایان گفتار خود نتیجه گرفتند که امروزه خیبری بودن ما چاره دشمنان اسلام است.

مطالب تفسیری جلسه ۳۵۴ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور توسط استاد علی گل ارائه شد.

ایشان در ابتدا پیرامون موضوع جنگ خیبر، امیرالمومنین امام علی علیه السلام و در ادامه با اشاره به آیه ۳۳ سوره انفال (وَ مَا کَانَ اللَّهُ لِیُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فِیهِمْۚ وَ مَا کَانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَ هُمْ یَسْتَغْفِرُونَ) در موضوع استعفار و آثار و برکات آن در ماه رجب المرجب به ایراد سخن پرداختند.

مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقات قرآن دانشگاه آزاد اسلامی، پذیرایی از شرکت کنندگان و دعای قرآنی ختم جلسه توسط مجری محترم جناب آقای حیدری پایان بخش جلسه ۳۵۴ کرسی تلاوت بود.

 

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen ، شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  و پیام‌رسانه سروش https://splus.ir/sapp_events/khademeen_tv منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.