جلسه 360 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهر علی آباد کتولسیصد و شصتمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور با عنوان “رمضان ماه ضیافت الهی” عصر سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ در مصلای امام رضا علیه السلام شهرستان علی آباد کتول در بخشهای ذیل برگزار شد.

زمزمه دعای پر فیض توسل با نوای دلنشین استاد گرانقدر محمد ابراهیم جهش طلیعه جلسه بود.

در ادامه شرح حکمت ۱۳۲ نهج البلاغه توسط استاد محمد باقر زنگانه بیان شد.

ایشان گفتند: امام علیه السلام در این حکمت بر سه تا از اموری که واقعیت دارد ولی برای ما تلخ است و عبارتند از متولد شدن برای مردن، جمع کردن برای از بین رفتن و عمارت و خانه سازی برای خراب شدن تاکید می فرمایند.

در بخش بعدی برنامه ها استاد علی صالح المومنین نفر برتر مسابقات دانشجویی کشور که آیات ۱۸۳ تا ۱۸۶ بقره و ۵ آیه اول سوره علق را با صدایی وزین و دلنشین تلاوت نمودند که حاضرین را به وجد آوردند.

مباحث تفسیری ذیل آیه ۱۸۵ سوره مبارکه بقره “شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَ بَیِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَ الْفُرْقَانِۚ فَمَنْ شَهِدَ مِنْکُمُ الشَّهْرَ فَلْیَصُمْهُۖ وَ مَنْ کَانَ مَرِیضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّهٌ مِنْ أَیَّامٍ أُخَرَۗ یُرِیدُ اللَّهُ بِکُمُ الْیُسْرَ وَ لَا یُرِیدُ بِکُمُ الْعُسْرَ وَ لِتُکْمِلُوا الْعِدَّهَ وَ لِتُکَبِّرُوا اللَّهَ عَلَىٰ مَا هَدَاکُمْ وَ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ” توسط حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد بیان شد.

ایشان با اشاره به این نکته که همه زمان ها و مکانها برای خداست، این سوال را مطرح کردند که چرا مکه خانه خدا و ماه رمضان ماه خدا نامیده شده؟

امام جمعه علی آباد در پاسخ به این سوال بیان داشتند: برای اینکه کعبه هدی للعالمین است و قرآن که کتاب هدایت برای بشریت است در این ماه نازل شده و به این ماه ارزش خدایی داده است.

در ادامه قهرمان بین المللی قرائت قرآن کریم استاد علیرضا رضایی به تلاوت دلنشین و فوق العاده جذاب آیات ۱۸۹ تا ۱۹۴ سوره مبارکه آل عمران پرداختند که وجد و معنویت خاصی را به جلسه حاکم و روح حاضرین را تطهیر نمودند.

دعای ختم قرآن، پذیرایی با بسته های برون بر افطار از شرکت کنندگان و دعا برای سلامتی بانیان و رحمت غفران اموات ایشان پایان بخش جلسه ۳۶۰ کرسی تلاوت و تفسیر ضیافت نور بود.

بانیان خیر افطار و هزینه های جاری، آقای علی ابراهیمی کتولی فرزند یوسف (جعفرخان)، خانم حاجیه اشرف منتظری، خانم سمیه کاویانی و آقای محسن ملک حسینی بودند.

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen ، شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  و پیام‌رسانه سروش https://splus.ir/sapp_events/khademeen_tv منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.