جلسه ۳70 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهر علی آباد کتولسیصد و هفتادمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد کتول به مناسبت هفته قوه قضائیه و با عنوان “عدالت، بهشتی، قضاوت” و به یاد شهید عارف مصطفی چمران برگزار شد .

زمزمه دلنشین دعای توسل توسط حاج علی اصغر زنگانه(مبین) مدیر ضیافت نور و مجری جلسه آغازگر برنامه ها بود .

سپس استاد پیشکسوت قرآنی جناب آقای موسی سنگدوینی با تلاوتی بسیار زیبا و دلنشین آیات ۴۶ تا ۴۹ سوره سباء و آیه ۲ سوره فاطر جمعیت را به وجد آوردند.

آنگاه استاد محمد باقر زنگانه با بیان حکمت ۱۴۶ نهج البلاغه، سه موعظه امیرمومنان امام علی علیه السلام را به شرح ذیل تبیین کردند: ایمانتان را با صدقه مراقبت و اموالتان را با زکات حفاظت و امواج بلا را با دعا از خود دور سازید.

پس از نهج البلاغه، قاری اصلی جلسه جناب استاد رضا دهقان از شاگردان استاد سنگدوینی، در اوج دلنشینی، ظرافت و اجرای الحان زیبا، آیات ۸۳ تا ۹۰ سوره انبیاء و سوره کوثر را قرائت و جلسه را به وجد آوردند.

بخش پنجم مراسم، بیان مطالب تفسیری توسط حجت الاسلام حاج سیدعلی مهدی نژاد (امام جمعه) بود که با تلاوت آیات ابتدایی سوره منافقون، با بیان تاریخچه ای از نفاق صدر اسلام و تحلیل تفکرات مارکسیستی منافقین در عصر انقلاب اسلامی، به صفات دهگانه منافقین اشاره کردند که شمارش و تفصیل آن به جلسه ۳۷۱ موکول گردید.

بخش پایانی پذیرایی میوه و شکلات در ظروف یکبارمصرف و دعای قرانی ختم جلسه هدیه به ارواح انبیاء، اولیاء ، شهید بهشتی ، شهید چمران و اموات بانیان خیر و برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء بود.

بانیان خیر این جلسه آقایان ناصر زنگانه دارایی تهران، استاد سید مرتضی نصرتی، دکتر علیرضا ابراهیمی فرد، استاد رضا صدقی و اعتبارات کرسی تلاوت به نیت همه خیرین پشتیبان بودند.

جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen ، شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  و پیام‌رسانه سروش https://splus.ir/sapp_events/khademeen_tv منتشر می شود.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.