سیصد و هشتاد و ششمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد کتول با عنوان : (تربیت بدنی ، ایمان ، اخلاق) پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء روز سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ در مصلای امام رضا علیه السلام این شهرستان برگزار شد.

زمزمه دلنشین دعای توسل توسط استاد محمدابراهیم جهش آغازگر برنامه بود .

کاراته کار نوجوان علی علمشاهی قاری اول جلسه بود که با قرائت ترتیل آیات اول تا شانزدهم سوره بقره به سبک مرحوم منشاوی جمعیت حاضر را به شوق آورد.

اجرای《بخش شهید》با بیان نام شهیدان احمد خاندوزی ، جعفر کیوانلو ،محمدرضا نظری ، سیدحسن حسینی ساوری ، علی مزیدی و فریاد شهیدان زنده اند الله اکبر حاضرین توسط مجری جلسه برگزار شد.

بیان حکمت های ۷۰ و ۷۱ نهج البلاغه توسط حاج علی اصغر زنگانه(مبین) بخش بعدی برنامه بود که به ” تند روی و کند روی جاهل ” و “کم گویی و گزیده گویی عاقل” می پرداخت .  ایشان در شرح مختصر این دوحکمت فرمودند :  امام علیه السلام با بیان این کلمات گهربار شاخص شناختی می دهند که ما در عرصه زندگی اجتماعی افراد مفید و متعهد از افراد افراطی یا احیانا افرا بی خاصیت در مقابل دشمن را بشناسیم .

تلاوت آیات ۶۱ تا ۶۷ سوره فرقان ، سوره های شمس ، کوثر و نصر با صدای زیبای استاد دکتر محمد تجری موجبات ذوق و شوق و تشویق قرآنیان جلسه را فراهم آورد.

بیان مباحث تفسیری با توجه به شرایط حاضر کشور ذیل دو آیه ۳۳ و ۳۴ سوره انعام توسط حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد انجام گرفت . ایشان در بخشی از مطالب خود فرمودند : خداوند به پیامبرش فرمودند ما نیک می دانیم که سخنان (کفار) تورا غمگین می کند و تورا تکذیب می کنند ؛ لکن به واقع آنها آیات الهی را انکار می کنند. همانا پیامبران قبل از تو هم چنین بودند و صبر کردند تا پیروزشان گردانیدیم. آنها حقیقت اسلام و قرآن قبول دارند ، اما از اعلام آن بخاطر ترس از دست دادن جایگاه ظالمانه خود آن را انکار می کنند . مثل امروز دنیا و مخالفان جمهوری اسلامی.

سپس از ورزشکاران نوجوان حاضر ، قاری نوجوان علی علمشاهی و استادشان جناب آقای دکتر جابر موذن صفرخان ، استاد دکتر محمد تجری و کلیه جوانان حاضر با اهداء جوایزی تقدیر بعمل آمد.

پایان بخش جلسه دعای قرآنی ختم جلسه و پذیرایی شام از حاضرین بود که از بانی محترم جناب آقای حاج غلامرضا کریم کشته و خانواده ایشان تقدیر و تشکر می شود.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.  سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.