سیصد و هشتاد و هفتمین جلسه هفتگی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد کتول با عنوان “انقلاب اسلامی و نفی همیشگی کاپیتولاسیون” شامگاه سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۱ پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای امام رضا علیه السلام این شهرستان برگزار شد.

زمزمه دلنشین دعای توسل توسط استاد محمدابراهیم جهش آغازگر برنامه بود .

استاد محمدباقر زنگانه با بیان این جمله امیرمومنان علیه السلام فرمودند : کلام ما برای یاد گرفتن نیست ؛ بلکه برای عمل کردن است ؛ با قرائت اولین حکمت نهج البلاغه : “کن فی الفتنه کابن اللبون …” در فتنه مثل بچه شتر باشید…(ص ۴۴۴) ، فرمودند :
امروز فتنه به معنای عمل اشرار هست که گرد و غبار آشوب بپا کرده تا جامعه حق و باطل را گم کند . پس باید در آشوب اشرار ورود نکرد و مواظبت کرد که گردغبار بشیند تا حقیقت روشن شود.

تبین عنوان جلسه “انقلاب اسلامی و نفی همیشگی کاپیتولاسیون” با قرائت آیات ۱۴۱/نساء (… لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا) توسط مجری جلسه و مدیر اجرایی ضیافت نور برنامه بعدی بود.
ایشان با “تعریف معنی لغوی و سیاسی کاپیتولاسیون” که مصونیت قضایی ماموران سیاسی ، فرهنگی و نظامی آمریکا در ایران را در زمان نظام ذلیل پهلوی به ملت ایران تحمیل کرده بود؛ به موضع انقلابی امام خمینی در مقابل شاه و آمریکا و اسرائیل و ایجاد اولین جرقه های انقلاب اسلامی که عزت را به مردم و کشور برگرداند ؛ پرداختند.

اجرای بخش شهید توسط مجری ، با بیان نام شهیدان ۱ سید ذبیح الله سیدکتولی ۲ قدرت الله ابریان ۳ علی اخلی ۴ عباس شیبانی ۵ محمدحسن شریف زاده ۶ رضا حیدری ۷ محمد حاجیلری و فریاد “شهیدان زنده اند الله اکبر” توسط حاضرین اجرا شد.

استاد جناب سرهنگ سید شجاع نصرتی در این بخش از جلسه با بیان اینکه “جهاد تبیین” امروز از اهم وظایف آحاد جامعه بویژه انقلابیون هست ، به تحلیل جایگاه آشوب های شهریور ۱۴۰۱ در طرح های پیشنهادی اندیشکده های مطالعاتی آمریکا برای مبارزه با انقلاب اسلامی پرداختند .
ایشان در بخشی از بیانات خود فرمودند :
“فشار حداکثری” در زمان ترامپ و متعاقبا “فشار هوشمند” در زمان بایدن و در قالب”نظریه هزار خنجر” با هدف ۱ بهم زدن تمرکز امنیتی ایران و مشغول کردن نیروهای نظامی و انتطامی در داخل و اطراف مرزها ۲ فروپاشی ایران واحد و منسجم ۳ تضعیف سرمایه اجتماعی و افکار عمومی … می خواهند عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی را از بین ببرند که حجاب و عفاف و خانواده یکی از مهمترین آنهاست .
و در پایان به سئوالات حاضرین جواب دادند .

قرائت زیبا و داودی آیات پایانی سوره زمر(۷۳ تا ۷۵) و ۳ آیه اول سوره غافر و آیات ۱ تا ۹ سوره علق توسط سبز پوش مدافع امنیت استاد مجتبی فرامرزی فضای بهشتی و ملکوت با صفایی در جلسه آفرید.

سپس به نوجوان و جوانان حاضر ، قلک جایزه داده شد . همچنین به حاضرینی که دوست داشتند برای پس انداز قلک داشته باشند .

پایان بخش جلسه دعای قرآنی ختم جلسه و پذیرایی شام از حاضرین بود که از بانی محترم جناب آقای حاج سید حسن حسینی (کانیار) تقدیر و تشکر و برای اموات، مرحومه مادرشان و شهدای جلسه و … طلب مغفرت شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.  سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.