جلسه ۳۹۴ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور با عنوان “شهادت و پیروزی بر کفر و نفاق ” شامگاه سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ همراه با برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا علیه السلام شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

✳️ جلسه با قرائت دو نوجوان قرآنی آقای امیر حسین خسروی( سوره شمس) و آقای مهدی قاسمی(سوره تین) آغاز گردید.

✳️ دعای پر فیض توسل با زمزمه ذاکر اهل بیت علیه السلام کربلایی عبدالله کرامتی برگزار شد.

✳️ در ادامه نکاتی از نهج البلاغه توسط استاد محمد باقر زنگانه در خصوص برداشتن توشه برای خود از دنیای محل عبور برای محل استقرار جاودانه آخرت ارائه شد.

✳️ قسمت اول بخش شهید توسط مجری محترم با یاد شهید مولوی عبدالواحد ریگی و خواندن بخشی از خاطرات ایشان و بیان این نکته که “عشقشان به امام حسین علیه السلام باعث نام گذاری مسجدشان به نام مبارک امام حسین علیه السلام گشت” انجام شد.

استاد زنگانه همچنین گفتند: هفته گذشته شهید مولوی عبدالواحد ریگی ناجوانمردانه به دست ایادی شیطان و مخالفان حق به شهادت رسید.

✳️ تلاوت بسیار زیبای استاد آخوند عبدالمجید فولادی از قاریان برجسته استان گلستان بخش بعدی برنامه ها بود.

ایشان آیات ۳۸ تا ۴۸ احزاب، آیات اولیه سوره نجم و سوره کوثر را تلاوت کردند که مورد تشویق حاضران و خانواده محترم شهدا قرار گرفت.

✳️ دومین قسمت بخش شهید با ذکر نام شهیدان شاخص این هفته جلسه و شهید مظلوم مولوی عبدالواحد ریگی و فریاد شهیدان الله اکبر حاضران برای هر شهید اجرا شد.

شهدای شاخص این جلسه ۳۹۴ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور به ترتیب ذیل بودند:

🌹 شهید مولوی عبدالواحد ریگی

🌷 شهید حجه الاسلام سیداسماعیل حسینی
🌷 شهید حجه الاسلام موسی مظفری
🌷 شهید حجه الاسلام حسن نوراللهی
🌷 شهید عباس نظری
🌷 شهید مهدی زمانی
🌷 شهید حسین نظری
🌷 شهیدمحمدرضا جعفری چاشمی
🌷 شهید صفر صالحی نیا
🌷 شهید اسماعیل دیلم
🌷 شهید سید حبیب الله سیدرضایی
🌷 شهید ابوالقاسم نکویی
🌷 شهید ابوالقاسم صادقی

✳️ در ادامه مطالب تفسیری جلسه توسط استاد حجت الاسلام شیخ علی قنبری امام جمعه محترم شهر فاضل آباد ارائه شد.

ایشان با تلاوت آیه ۴۴ سوره نحل به نقش تبیینی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم اشاره و با توصیف پیامبر و نقش آن حضرت از لسان امیر مومنان علی علیه السلام بیان داشتند:
انبیاء آمده اند تا فطرت انسانها احیاء شود. نعمتهای فراموش شده را یادآوری کنند و به نعمت باطنی عقل متذکر شوند.

حجت الاسلام قنبری در بخش دیگری از مطالب خود با اشاره به سخن نبی اکرم اسلام ص که《هیچ پیامبری مثل من اذیت نشد》فرمودند : منظور این بوده که :《بخاطر آنکه نتوانستم با کنه عقلم با مردم صحبت کنم و نفهمیدند من چه می گویم.
سپس بیان داشتند که حُدیفه و عمار از مسیری می رفتند به محله یهودی ها رسیدند و آنان این دو و اسلام را مسخره می کردند. حذیفه گفت بیا زودتر برویم. اما عمار رفت بالای بلندی و سخنانی را خطاب به یهودی ها بیان کرد. وقتی خدمت پیامبر رسیدند کار عمار را ستود که: او صدای ما را رساند.

امروز دشمنان ما نمی خواهند صدای ما، رشد ما، قدرت ما به دنیا برسد. پس وظیفه ما به فرموده امام خامنه ای “جهاد تبیین” همچون عمار و رساندن صدای اسلام و انقلاب است.

✳️ در پایان ضمن روضه خوانی و دعای ام من یجیب، به نوجوانان حاضر در جلسه هدیه داده شد و سپس از حاضران با شام گرم پذیرایی شد.

با تشکر از بانی محترم ولی الله اشرفی، حاج میرزا جعفری و …

 

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.  سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.