جلسه ۳۹۵ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور با عنوان “ایران، فلسطین، ظهور ” شامگاه سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ همراه با برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا علیه السلام شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

جلسه با قرائت آقای کربلایی قاسم خسروی آغاز گردید.

دعای پر فیض توسل و روضه حضرت زهرا سلام الله علیها با زمزمه ذاکر اهل بیت کربلایی عبدالله کرامتی برگزار شد.

نکاتی از حکمت ۳۳ نهج البلاغه توسط استاد محمد باقر زنگانه در خصوص رعایت اعتدال در همه امور زندگی و اجتناب از افراط و تفریط (با اشاره تکمیلی به شان نزول آیه ۲۹ سوره اسراء) ارائه شد.

بخش شهید توسط حاج علی اصغر زنگانه مدیر ضیافت نور که مجری جلسه هم بود ، با توضیحی در باره جلسه ۳۹۵ و مختصری از زندگی نامه شهیدان ، زیارتنامه شهدا و بیان نام شهیدان و فریاد شهیدان زنده اند الله اکبر حاضران برگزار شد.

تلاوت بسیار زیبای آیات ۶۴ تا ۷۳ سوره زخرف و سوره کوثر توسط استاد کربلایی رضا صدقی از قاریان و مجریان برجسته استان گلستان بخش بعدی برنامه ها بود.

مطالب تفسیری با بیان آیه ۶۴ سوره عنکبوت در صفحه ۴۰۴ در خصوص “مفهوم زندگی و تداوم آن از دنیا تا بقای آخرت” و اینکه زندگی آخرت خیر جاودانه (خیر و ابقی) است برای کسانی خواهد بود که ویژگی آنان در آیات ۳۶ تا ۴۰ سوره شوری آمده است .

آن ویژگی ها عبارتند :
۱ ایمان ۲ توکل به پروردگار ۳ اجتناب از گناهان کبیره و کارهای زشت ۴ بخشش در حال غضب ۵ اجابت فرمانهای پروردگار ۶ اقامه نماز … ۷ مشورت و همفکری با هم در امور ۸ انفاق کردن ۹ تسلیم ناپذیری در مقابل ستم ۱۰ رعایت اعتدال در سزا و قصاص بدی های دیگران ، که البته اجر عفو و بخشش آن ، با خداست .‌‌..

بیان مطالب مشاوره خانواده و سبک زندگی توسط استاد دکتر احمدی در خصوص مفهوم جدید《خشونت والدین》که همان رفتاری است که در فرزندان یا طرف مقابل ناخوشایندی ایجاد می کند . مثل انتظار والدینی که از فرزند خود با رتبه چند هزار می خواهند پزشکی قبول شوند .‌‌‌‌‌‌ و در نهایت درخواست اینکه اگر تا کنون اشتباه کرده ایم دور برگردان را برای برگشت گذاشته اند.

در پایان همزمان با پذیرایی از حاضران، بلیط نمایش مذهبی “راز گل یاس” به همه حاضران (حدود ۲۰۰ نفر) هدیه داده شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم #قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.  سامانه پیامکی #کرسی_تلاوت و #تفسیر #قرآن_کریم #ضیافت_نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.