جلسه ۳۹۶ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهرستان علی آبادکتول با عنوان “صدیقه کبری شهید ولایت و مادر شهداء” شامگاه سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ همراه با برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا علیه السلام این شهرستان برگزار شد.

جلسه با زمزمه دعای توسل توسط جناب آقای سیدعلی انصاریان آغاز شد.

بیان حکمت ۱۰۹ نهج البلاغه توسط استاد حاج علی اصغر زنگانه در خصوص تکیه گاه میانه و محور بودن اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم برای امت اسلام بخش بعدی برنامه بود.

تلاوت بسیار زیبا و دلنشین آیات ۱ الی ۱۳ سوره انسان و سوره کوثر توسط جناب آقای محمد ابراهیم جهش استاد برجسته قرائت استان با تشویق حاضران همراه بود.

بخش شهید کرسی تلاوت با بیان مختصری از تولد تا شهادت ۹ شهید میزبان جلسه، زیارتنامه شهدا، بیان نام شهیدان و فریاد شهیدان زنده اند الله اکبر حاضران انجام شد.

اجرای سرود《سلام فاطمه》توسط واحد خواهران “گروه سرود نسیم غدیر” بخش دیگر برنامه ها بود که با اهداء جوایزی فورا و گرماگرم مورد تقدیر مدیر کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم قرار گرفتند.

روضه خوانی مداح اهل بیت جواد منصوری در عزای حضرت صدیقه کبرای سلام الله علیها ناله جان سوز و اشک حاضران را جاری نمود.

مطالب تفسیری توسط حجت الاسلام دکتر محمد تجری معاون آموزشی نمایندگی ولی فقیه نیروی انتظامی استان‌ گلستان‌ بیان شد.
ایشان با بیان اینکه شخصیت هر انسان به سه عامل مهم وراثت، تربیت و محیط بستگی دارد؛ از این منظر به تبیین شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها پرداختند.
ایشان در بخشی از گفتار خود بیان داشتند:
حضرت زهرا سلام الله علیها با شخصیت عظیمی که وراثت را از پیامبر اکرم و خدیجه کبری، تربیت را از استادی چون پدر و محیط را در خانه وحی گرفته به امام علی علیه السلام می فرماید: “من در طول عمرم ۱- هرگز به تو دروغ نگفتم ۲- هرگز به تو خیانت نکردم ۳- همیشه تابع محض تو بودم” و این یعنی ولایت پذیری آن حضرت.

بانیان محترم جلسه خواهر گرانقدر علی صوفی بودند که به یاد مادر بزرگوارشان (مرحومه مدینه علی صوفی) که به تازگی واصل در رحمت حق شده و یاد پدر و خواهر مرحوم ایشان اطعام جلسه را متقبل شده بودند. همچنین فرزند “شهید ملااکبری” که به یاد پدر بزرگوارشان بخشی از هزینه ها را متقبل شده بودند. در جلسه یادی هم از مرحوم قربان گرائیلی شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم #قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.  سامانه پیامکی #کرسی_تلاوت و #تفسیر #قرآن_کریم #ضیافت_نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.