جلسه ۳۹۹ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آبادکتول با عنوان “زیارت جامعه امام هادی، آینه تمام نمای امامان اهل بیت علیه السلام ” شامگاه سه شنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ در مصلی امام رضا علیه السلام ایر شهرستان برگزار شد.

جلسه با قرائت دعای توسل توسط مجری محترم آقای رضا صدقی آغاز شد.

بیان حکمت ۴۲۳ نهج البلاغه ذیل موضوع “تربیت نفس و ره آورد خودسازی” توسط استاد محمد باقر زنگانه ارائه شد.

ایشان با قرائت ترجمه حکمت ۴۲۳ گفتند: امیر مومنان علیه السلام می فرمایند: کسی که نهان خود را اصلاح کند، خدا آشکار او را نیکو گرداند و کسی که برای دین خود کار کند، خدا دنیای او را کفایت (و تامین) نماید و کسی که میان خود و خدا را نیکو کند، خدا میان او و مردم را اصلاح خواهد کرد.

استاد زنگانه در ادامه گفتند: متاسفانه جامعه امروز ما در فکر اصلاح دیگران است بجای خودسازی علیرغم مشکلات اقتصادی، اگر با اعتقاد برای دین خدا کار کنیم خداوند دنیای ما را کفایت می کند.

اجرای بخش شهید، ارائه توضیحاتی در خصوص عنوان جلسه “زیارت جامعه کبیره” به روایت شیخ صدوق در کتاب من لایحضره الفقیه و عیون اخبارالرضا، قرائت بخش هایی از آن، بیان اسامی شهدای شاخص این هفته همراه با فریاد “شهیدان زنده اند الله اکبر” حاضران و قرائت بخشهایی از وصیت نامه معلم شهید علی تجری فرزند ابوطالب توسط مدیر کرسی تلاوت استاد حاج علی اصغر زنگانه انجام شد.

شهیدان گرانقدر این جلسه

🌷 شهیدسیدعبدالحسین خواه
🌷 شهید غلامرضا مشهدی
🌷 شهید محمد میر
🌷 شهید فتح الله قربان زاده
🌷 شهیدمحمد رخشانی
🌷 شهیدرمضان صفرخان موذنی
🌷 معلم شهید علی تجری
🌷 دانشجوی شهیدعلیرضا ربیعی
🌷 سردارشهیدعلیرضا خاکپور
🌷 شهیدسیدحسن درویش محمدی

بودند.

در ادامه قرائت زیبا و محزون آیات ۵۶ تا ۷۱ سوره فرقان و سوره کوثر توسط قاری برجسته کشوری جناب استاد حامد خدابخشی که با تشویق حاضران همراه بود.

روضه خوانی شهادت حضرت امام هادی علیه السلام توسط مداح خوش الحان اهل بیت علیه السلام جناب آقای حسین زنگانه اشک همگان را جاری نمود.

مباحث تفسیری توسط استاد حجت الاسلام حاج سید علی مهدی نژاد (امام جمعه محترم) با اشاره به طرح سئوالی توسط قیصر روم از عبدالملک بن مروان و پاسخ امام هادی در خصوص سوره حمد و مسلمان شدن سئوال کننده ارائه شد.

ایشان گفتند: قیصر روم نامه ای به خلیفه عباسی نوشت در مورد سوره ای که هرکه هفت بار خالصانه بخواند بهشت بر او واجب می شود ولی سوره ای که هفت حرف در آن نمی باشد. و آن را در تورات و انجیل و سایر کتب دینی نیافتم، آیا در قرآن شما چنین سوره ای وجود دارد؟
حرف ف آفت، حرف ث هلاکت، حرف ج جهیم، حرف خ خبیث، حرف ز زقّوم، حرف ش شقاوت و حرف ظ ظلمت

امام جمعه علی آباد در بخش دیگری از بیانات خود به نقل از مرحوم آقابزرگ تهرانی گفتند: امام هادی تفسیر قرآن می گفته و ۱۲۰ جلد تفسیر داشته که هیچ به دست ما نرسیده، ما ۳ امام داریم که تفسیر قرآن گفته‌اند: امیرالمومنین، امام هادی و امام عسگری؛ که فقط تفسیر دو جلدی امام عسگری باقی مانده است.

مرد مسیحی با زن مسلمان زنا کرده، حکمش چیست؟ امام فرمودند: به اندازه ای بر او حد جاری شود تا بمیرد، بر اساس آیات ۸۳ و ۸۴ سوره مومن(غافر) فلما رأو بأسنا …

حجت الاسلام مهدی نژاد همچنین در معرفی زیارت جامعه کبیره گفتند: تنها زیارتی که با عنوان جامعه کبیره از آن اسم برده شده و به آن قرآن ناطق هم می گویند، چراکه قرآن در ائمه معصومین تجلی کرده.
امیرالمومنین در جنگ صفین به لشکریان فرمود: این کتاب صامت است و من قرآن ناطق و سخنگوی این کتاب هستم.
بِکُم فَتَحَ الله وَ بِِکُم یَختِم، اول نوری که قبل از پیدایش هر نوری ایجاد شد نور اهل بیت بوده، دین با ما و دولت ما ختم می شود.

آیه الله مرعشی فرمودند: حتماً هفته ای یک بار زیارت جامعه خوانده شود.

 

بانیان خیر محترم این جلسه آقایان ناصر زنگانه، حجت الاسلام دکتر قنبربیگی امام جمعه چرداول ایلام، جناب حاج سید حسن حسینی کانیار‌‌‌‌ و استاد خانم منتظری بودند.

 

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم #قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.  سامانه پیامکی #کرسی_تلاوت و #تفسیر #قرآن_کریم #ضیافت_نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید)، گزارش صوتی جلسه از اینجا (کلیک کنید) و ویدئو جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.