جلسه ۴۰۰ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی‌آباد کتول با عنوان “میلاد جوادالائمه و دهه فجر انقلاب اسلامی” شامگاه سه‌شنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در مصلی امام رضا علیه‌السّلام این شهرستان برگزار شد.

جلسه با قرائت دعای توسل توسط مداح بزرگوار جناب آقای عبداللّه کرامتی آغاز شد.

در ادامه بیان حکمت ۴۱۲ نهج‌البلاغه توسط استاد محمدباقر زنگانه ذیل موضوع “اجتناب و دوری از هر آنچه در دیگران بد می‌بینی مؤثر در تربیت نفس” انجام شد.

ارائه توضیحاتی در خصوص عنوان جلسه، بیان اسامی شهدای شاخص این هفته همراه با فریاد “شهیدان زنده‌اند اللّه اکبر” حاضران و قرائت بخش‌هایی از وصیت‌نامه سردار و معلم شهید موسی‌الرّضا خواستار توسط مجری جلسه استاد حاج علی‌اصغر زنگانه انجام شد.

در بخش بعدی اجرای‌ سرود “ملک سلیمان” به عنوان هدیه‌ای برای اولین شب دهه فجر توسط “گروه نسیم غدیر” به سرپرستی شهید عبداللّه کرامتی موجب تشویق حضار گشت.

قرائت آیات ۷۸ تا ۸۳ سوره مبارکه اسراء و سوره مبارکه کوثر توسط قاری جوان و ممتاز استان گلستان جناب آقای محمد خواجه بخش بعدی برنامه ها بود.

مباحث تفسیری توسط استاد سیدمحمد حسینی‌ واعظ با تلاوت آیه ۴۵ سوره مبارکه زمر (صفحه ۴۶۳ قرآن کریم) ذیل موضوع “دلیل تنفر جان‌های کافر از ذکر و یاد خدا” ارائه شد.

ایشان در بخشی از بیانات خود با اشاره به شعر مولوی به تبیین اثر هم‌نشینی انسان با خبائث یا طیبات پرداخته و با استفاده از فراز پایانی آیه علت تنفر از یاد خدا و انزجار از خوبان عالم و برنامه‌های الهی و دچارشدن به زندگی‌های کثیف شیطانی را فراموشی یاد مرگ دانستند.

استاد واعظ در پایان بحث برای نجات از این رذیله خبیثه راهکارهای ذیل را ارائه کردند:
۱ عادت به معنویات و یاد خدا، ۲ نماز اول وقت و همنشینی با خدا، ۳ حضور خانوادگی در مساجد و مکان‌های معنوی، ۴ ذکر فراوان در همه زمان‌ها و مکان‌ها، ۵ تلاوت قرآن، ۶ شنیدن نصیحت و موعظه از دیگران به‌ویژه جان‌های پاک، ۷ رفتن به زیارتگاه‌ها از مکه و مدینه، ائمه اطهار تا امام‌زادگان علیهم‌السّلام، ۸ رفتن به دیدار علما و دانشمندان، ۹ دوری از غیبت، ۱۰ دوری از دروغ، ۱۱ پرهیز از نگاه حرام و حراست خود از تیر شیطان، ۱۲ عدم اختلاط محرم و نامحرم، ۱۳ شروع کردن همه کارها با نام خدا (بسم الله الرحمن الرحیم)، ۱۴ شکر و حمد الهی، ۱۵ صلوات فراوان و ۱۶ انتخاب دوست، همنشین، همراه و همسفر خوب و …

در پایان ضمن اعلام حضور قاری بین‌المللی جهان اسلام جناب استاد علیرضا رضایی برای جلسه سه‌شنبه ۱۸ بهمن، همگی با شام گرم پذیرایی شدند.

بانیان خیّر این جلسه همه کمک‌کنندگان اندک و بی نام و نشان، خانواده شهیدان عباسعلی، یعقوب و ایوب زنگانه و جناب حاج سیدحسن حسینی (کانیار‌‌‌‌) بودند.

 

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم #قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.  سامانه پیامکی #کرسی_تلاوت و #تفسیر #قرآن_کریم #ضیافت_نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید)، گزارش صوتی جلسه از اینجا (کلیک کنید) و ویدئو جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.