چهارصد و نهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد کتول عصر روز سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ با عنوان “ارتش اسلام” در جوار مزار مطهر شهدای گمنام (پارک انقلاب اسلامی شهرستان) با همکاری اداره آموزش و پرورش، گروه سه شنبه های مهدوی و اداره تبلیغات اسلامی و با حضور فرماندار، فرمانده سپاه و نیز حضور پرشور و شوق دانش آموزان روزه اولی به همراه مربیان زحمتکش مربوطه برگزار شد.

جلسه با قرائت ترتیل سوره یس توسط‌ ذاکر اهل بیت علیه السلام جناب  آقای حسین قلیچ و اجرای دعای توسل توسط کربلایی عبدالله کرامتی شروع شد.

تداوم بخش جلسه قرائت تحقیق دانش آموز فعال قرآنی آقای محمد مهدی نظری بود.

برنامه بعدی اجرای نماهنگ‌ روزه اولی توسط دختران خوش ذوق دبستان قدس بود.

سپس استاد محمد ابراهیم جهش قرائت زیبایی از آیات شریفه ۲۱ الی ۲۵ سوره مبارکه احزاب و نیز سوره مبارکه کوثر را اجرا نمودند که‌ مورد تشویق شدید حضار واقع شد.

حجت الاسلام حاج سید علی مهدی نژاد(امام جمعه) مفسر این جلسه بودند.

ایشان با اشاره به آیات ۱۸۳ به بعد سوره بقره فرمودند: رمضان ماهی است که ما به ضیافت الهی دعوت شده ایم و دعوتنامه قرآن کریم است و میزبان خود خداوند است.

پذیرایی این ماه غذای معنوی است. تنها ماهی که نامش در قرآن آمده ماه رمضان است که نام خداست و سوزاننده گناهان است. هر روز روزه این ماه معادل شصت روز و تلاوت هر آیه قرآن در این ماه عزیز معادل یک ختم قرآن کریم است.

دعای ختم قرآنی و تقدیر از تعدادی از فعالان قرآنی، اقامه نماز جماعت و پذیرایی افطاری ساده پایان بخش برنامه ها بود.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم #قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.  سامانه پیامکی #کرسی_تلاوت و #تفسیر #قرآن_کریم #ضیافت_نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید)، گزارش صوتی جلسه از اینجا (کلیک کنید) و ویدئو جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.