چهارصد و چهاردهمین محفل کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهر علی آباد کتول با عنوان “مقاومت و کرامت” عصر روز سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ در مصلای امام رضا علیه السلام این شهر برگزار گردید.

جلسه با زمزمه ملکوتی دعای توسل توسط جوان قرآنی آقای علیرضا نادرخانی آغاز شد.

شرح عنوان جلسه “مقاومت و کرامت” توسط  مجری جلسه آقای حاج علی اصغر زنگانه(مبین) برنامه بعدی بود.

ایشان با قرائت آیه ۳۰ سوره فصلت و بیان اینکه نمونه عینی آن فتح‌ خرمشهر و پیروزی در جنگ مقابل همه استکبار جهانی بود و فرهنگ مقاومت را به جهان اسلام صادر کرد و نتیجه آن برکات و ارزانی در آن شرایط و‌  فتح‌ خرمشهر بود و باید بدانیم نتیجه فردای مقاومت امروز، فتح‌ قدس می شود همچنانکه نتیجه مقاومت ما در جنگ تحمیلی فتح خرمشهر و صدور فرهنگ مقاومت بود و در پایان توضیح کلمه کرامت که فاصله زمانی میلاد‌ حضرت معصومه و امام رضا علیهما السلام است به این موضوع پرداختند.

توضیحاتی کوتاه در باره کتاب “داوود سردار ۱۷ ساله” توسط نویسنده کتاب جناب استاد محمد دیلم کتولی و قرائت شعری در باره آن شهید (شهید داود شیخ هدایتی از شهدای شاخص جلسه امروز) انجام شد.

اجرای برنامه حفظ توسط حافظ سه جزء قرآن کریم نوجوان جناب آقای محمدمعین عرب فرزند آقای دکتر عرب متخصص کودکان و از مسئولین بیمارستان صیاد انجام شد که ایشان با پاسخ سئوال حاضرین مورد تشویق قرار گرفت.

اجرای بخش شهید با بیان نام مبارک تک تک شهداء و فریاد “شهیدان زنده اند الله اکبر” توسط حضار، حضور شهدا را در جلسه متجلی ساخت.

اجرای شعر “سلام معصومه قم” سروده شده توسط استاد حاج علی اصغر زنگانه ادامه برنامه ها بود.

قرائت زیبا و دلنشین آیات ۵۲ تا ۶۸‌ سوره مبارکه شعرا، سوره ماعون و کوثر توسط قاری ممتاز جمهوری اسلامی جناب استاد هادی تجری ملکوت جلسه را فزون تر کرد.

مباحث تفسیری حول آیات قرائت شده در جلسه (توسط استاد تجری از سوره شعراء) بود که با بیان شیوای استاد سید محمد حسینی واعظ تشریح و ارائه شد.

ایشان در شرح آیات فوق گفتند: اگر در سیر به سوی خدا با رهبر الهی (موسی و موسای زمان حضرت امام خامنه ای) مجاهدت و همراهی داشته باشیم، خدا با اوست و به همان تصمیم درستی که باید او و همراهان را هدایت خواهد کرد، مثل نجات قوم موسی از لشکر فرعون.

استاد واعظ در بخش دیگری از مباحث تفسیری با اشاره به ضرورت اعتماد به خداوند در روزی رسانی به بندگان به توصیه های قرآن کریم در مزدوج کردن افراد مجرد جامعه (آیات ۳۲ تا ۳۴/نور) به موضوع فرزند آوری و عدم پیشگیری از کاهش نسل صالحان بدلیل فقر یا ترس از فقر (آیات ‌۱۵۱/انعام و ۳۱/اسراء) و فتوای امام خامنه مبنی بر رشد موالید پرداختند و در پایان از خود (پدری با ۵ فرزند) به عنوان یک شاهد عینی که در کوران کار و فرزندان بسیار هستند و خداوند روزی فرزندان و ما را به لطف و عنایتش رسانده است یاد کردند.

در پایان از حضار با کیک و شیرینی پذیرایی و جلسه با اقامه نماز جماعت به امامت حجت الاسلام سید سجاد حسینی و تلاوت یک صفحه ترتیل خوانی جمعی خاتمه یافت.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم #قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی #کرسی_تلاوت و #تفسیر #قرآن_کریم #ضیافت_نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز است.

جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید)، گزارش صوتی جلسه از اینجا (کلیک کنید) و ویدئو جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.