چهارصد و بیست و سومین محفل کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهر علی آبادکتول با عنوان “مهمترین مصداق “امر به معروف و نهی از منکر” حسینی در عصر حاضر ”  عصر روز سه شنبه ۳ مرداد ماه ۱۴۰۲ در مصلای امام رضا علیه السلام این شهرستان برگزار شد.

زمزمه دعای توسل توسط ذاکر اهل بیت علیه السلام کربلایی عبدالله کرامتی انجام شد.

اجرای بخش شهدای شاخص جلسه توسط مدیر اجرایی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم استاد حاج علی اصغر زنگانه همراه با فریاد “شهیدان زنده اند الله اکبر” حضار انجام شد.

شهیدان شاخص گرانقدر این جلسه:

🌷 بسیجی شهید اسماعیل ملااکبری
دانش آموز شهید جواد اعظمی
دانش آموز شهید شعبانعلی باباکردی
سرباز شهید یحیی سرداری
سرباز شهید قربان جهانتیغ
سرباز شهید عیدی قربان گرکز
سرباز شهید رمضان سمیعی
سرباز شهید حسین صفری
طلبه شهید رمضان عامری
ورزشکار شهید داود مزرعه
سرباز شهید حسن صادقی
سرباز شهید رحیم بدراقی
سرباز شهید حسین فلاح
سرباز شهید موسی جهانگیری
ورزشکار شهید ایرج هادی زاد
سرباز شهید احمد گرگ
پاسدار شهید محمد تقی مهدوی
پاسدار شهید عبدالله کرامتی

بودند.

آقای زنگانه در ادامه به شرح عنوان جلسه پرداختند که خلاصه مطالب ایشان به شرح ذیل است :

بسم الله الرحمن الرحیم
الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاهَ وَ آتَوُا الزَّکَاهَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِۗ وَ لِلَّهِ عَاقِبَهُ الْأُمُورِ﴿۴۱﴾ / سوره حج

¤》》اگر ملتی (از هر فرهنگ و قومیت) چهار شاخصه و رکن (۱ قانون ۲ برنامه و بودجه ۳ مدیران لایق ۴ نظارت) را به شایستگی و قوام برای خود فراهم کرد ؛ از یک زندگی مطلوب همگانی ، قابل قبول و رضایتمندانه ای برخوردار خواهد شد .
¤》این ۴ شاخصه مهم در حاکمیت های دنیا ، بعهده مجلس هر کشوری است .

● قانون :
اگر قانون از حقانیت ، استحکام ، شفافیت و فراگیری برخودار بود ؛ زندگی و جامعه را آرامش بخشیده و از بهم ریختگی و بلبشو نجات می دهد.

● برنامه و بودجه :
بعد از قانون مداری ، رکن و شاخصه دیگری که در آرامش جامعه نقش مهم و بسزایی دارد ، آن است که منابع مالی و سرمایه ها با اهداف کوتاه ، میان و بلند مدت برای رشد فرهنگی ، علمی ، و عدالت همگانی در قالب برنامه های عاقلانه رفاه و سعادت همگانی را تامین کند .

●مدیران لایق :
حاکمیت قانون و عدالت و رفاه همگانی زمانی محقق می شود که مدیرانی با ایمان ، لایق ، پاک‌دست ، و دانای به کار بر مصدر امور قرار بگیرند و مطابق قانون و با برنامه های قوی حال خوش فرهنگی و اقتصادی برای مردم خود فراهم کنند .
● نظارت :
اجرای قانون ، قوام بخشی برنامه ها و تحقق رفاه و عدالت همگانی به دست مدیران لایق ، زمانی عملیاتی خواهد شد که نظارتی شایسته و دائمی (بر انجام‌ قانون ، برنامه ها ، توزیع عادلانه ثروت ، و عملکرد مدیران حاکمیت) وجود داشته و نسبت به اصلاح دائمی ضعف اقدام شایسته و ممکن فراهم باشد.
● مجلس :
این چهار شاخصه و ارکان اساسی حاکمیت ، در عصر حاضر بعهده مجلس و نمایندگان مردم واگذار شده است
● اصلاح جامعه با امر به معروف حسینی (ع) :
امام علیه السلام هدف از قیام خود در کربلا را اصلاح امت اسلام بر اساس روش پیامبر(ص) و علی (ع) با انجام‌ امر به معروف و نهی از منکر اعلام و اقدام کرده است .
عزاداران و پیروان آن حضرت زمانی می توانند مدعی پیروی از ایشان و نهضت عاشورا باشند که همچون او به این وظیفه فراموش شده اقدام کنند.

● معروف و منکر بزرگ :
¤》 از بزرگترین معروف های امروز ما این هست که مجلسی داشته باشیم :
دانشمند ، مومن ، متعهد ، کاردان ، کارآمد ، پاک دست ، ولایت مدار ، مردمی و …
و از بزرگترین منکرها نداشتن چنین مجلسی است .
درعصر حاضر اقتدا به امام حسین علیه السلام برای امر به معروف … قیام عمومی مردم برای (تشکیل مجلسی با ویژگی های فوق) است تا کشور از وضعیت موجود که حاصل ۴۵ سال منکر (۱ قانون گزاری ۲ تصویب برنامه بودجه ۳رای اعتماد به وزرا ۴ نظارت) مجالس گذشته و نمایندگان ما هست ، رهایی یابد .

تلاوت صفحه ۴۸۰ قرآن کریم، سوره مبارکه فصلت، از آیه ۳۰ و آیات پایانی سوره مبارکه فجر توسط استاد محمد منصوری قاری ممتاز استان گلستان انجام شد.

روضه خوانی حضرت علی اصغر علیه السلام توسط استاد جواد مصطفوی از حرم امام رضا علیه السلام یکی از زیباترین برنامه های این جلسه بود.

مباحث تفسیری توسط حافظ محترم‌ کل قرآن استاد حجت الاسلام سید ابوالفضل حکیمی در محور اخلاق قرآنی و احترام ویژه امام حسین علیه السلام به قرآن ارائه گردید.

پذیرایی، دعای ختم توسط استاد حجت الاسلام حکیمی و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء پایان بخش برنامه ها بود.

بانیان خیر این جلسه حاج علی نوری ، ناصر زنگانه ، آقای موسوی(طالبی) و خانواده شهیدان زنگانه(حاج سعدالله) بودند.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم #قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی #کرسی_تلاوت و #تفسیر #قرآن_کریم #ضیافت_نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز است.

جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید)، گزارش صوتی جلسه از اینجا (کلیک کنید) و ویدئو جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.