چهارصد و بیست و ششمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهر علی آبادکتول با عنوان ” مقاومت، پیروزی، فرار باطل ” عصر روز سه شنبه ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۲ در مصلای امام رضا علیه السلام این شهرستان برگزار شد.

شروع جلسه زمزمه دعای توسل توسط ذاکر اهل بیت علیه السلام کربلایی اسماعیل ملکوتی بود.

تشریح عنوان جلسه و ارائه بخش شهید و بادبود حافظ قرآن و نوحه خوان اهل بیت علیه السلام مرحوم سید امیرحسین سیدی توسط مدیر اجرایی کرسی تلاوت استاد حاج علی اصغر زنگانه انجام شد.

شهیدان شاخص گرانقدر این جلسه:

🌷 تکاور شهید نورالدین شهرکی
🌷 سرباز شهید عبدالمجید بدراقی
🌷 سرباز شهید حسن دنکوب
🌷 معلم شهید علی اصغر آغویی
🌷 سرباز شهید محمد خراسانی
🌷‌طلبه شهید سید حسن حسینی

بودند.

در ادامه آیات ۹۴ و ۹۵ سوره مبارکه انعام، آیات ۲۶ تا ۴۱ سوره مبارکه نازعات و سوره مبارکه کوثر در اوج زیبایی و ملکوت توسط استاد محمد ابراهیم جهش تلاوت و روح حاضرین را جلا بخشید.

مباحث تفسیری در دو بخش توسط استاد حجت الاسلام شیخ رضا باستانی سخنور حرم رضوی علیه السلام بیان شد.

ایشان در بخش اول با اشاره به آیات تلاوت شده به تنها و فرادی محشور شدن انسانها در قیامت پرداختند .
و این یکی از هشدارهای مهم (نه تحقیر و تخویف) قرآن کریم هست، مثل تابلوهایی که در جاده خطرات احتمالی را هشدار و تذکر می دهد.
و علت این حشر به تنهایی این هست که هرکس به همان شکلی محشور می شود که در دنیا و نیات و عملش بوده است . ولذا همه از هم فرار می کنند.

بخش دوم سخنان ایشان به “موضوع تقابل در مفاهیم قرآنی” اختصاص داشت.

کلماتی مثل شب و روز ، کفر و ایمان … و در جاهایی این تقابل در اوج زیبایی و ظرافت قرار دارد مثلا شما یک گوشی ساده دارید که با آن کارهای کمی انجام می شود ؛ اما اگر گوشی شما از امکانات بیشتری برخوردار بود ؛ امکان بهره برداری و خدمات بیشتری را برای شما فراهم می کند .
دو موضوع مُلک و ملکوت از همین نوع ظریف و زیبای تقابل هستند .
نزول برکات از بالا به پایین است (تبارک الذی بیده الملک) اما هنگامی که فرد می خواهد بالا برود و عروج کند کلمه سبحان کار ساز است سبحان الذی …
برای عروج باید اهل ذکر و تسبیح بود و برای برکت و ملک اهل ملکوت …
تسبیحات امیرالمومنین امام علی علیه السلام (الله اکبر ۱۰ ، سبحان الله ۱۰ ، لا اله الا الله ۱۰ مرتبه )

دعای قرآنی ختم جلسه توسط استاد باستانی، پذیرایی و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام مهدی نژاد(امام جمعه) پایان بخش برنامه ها بود.

 

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم #قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی #کرسی_تلاوت و #تفسیر #قرآن_کریم #ضیافت_نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز است.

جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید)، گزارش صوتی جلسه از اینجا (کلیک کنید) و ویدئو جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.