کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شماره ۴۳۰ ضیافت نور علی آبادکتول با عنوان “جنایت از یزید تا صدام یزید ” شامگاه سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای امام رضا علیه السلام این شهرستان برگزار شد.

زمزمه دعای توسل توسط استاد محمد ابراهیم جهش آغاز جلسه بود.

بخشی از حکمت ۱۵۰ نهج_البلاغه ( ۲ مانند کسی مباش که … توبه را با آرزوهای دراز به تاخیر می اندازد ) توسط استاد محمد باقر زنگانه بیان و تشریح شد.

بخش شهید با یادی از شهیدان شاخص جلسه و فریاد شهیدان زنده اند الله اکبر و شرح عنوان جلسه توسط مجری جلسه استاد زنگانه(مبین) انجام شد.

شهدای گرانقدر شاخص این جلسه

🌷 سرباز شهید سید محمد تقی میرشمسی
🌷 گروهبان شهید احمد علی رشید سنچولی
🌷 سرباز شهید عزیز حاجی آبادی
🌷 سرباز شهید عبدالرضا اصلانی

بودند.

در ادامه آیات ۱۰۰ الی ۱۰۸ سوره مبارکه توبه (صفحه ۲۰۳) و سوره فیل و قریش در اوج زیبایی و ملکوت خاص خود توسط هادی تجری قرائت و موجبات رضایت و تشویق حاضران گردید.

مباحث تفسیری توسط استاد حاج علی اصغر زنگانه (مبین) در دو بخش بیان شد.
#بخش_اول :
توضیحی مختر در تبیین آیات تلاوت شده مبنی بر تقسیم جامعه صدر اسلام به دو جبهه ۱ مهاجرین و انصار ۲ منافقین و دستور خداوند به عدم مشارکت در موسسات منافقین و پیروزی قدرت الهی بر دشمنان حتی با قدرت بالایی مثل اصحاب فیل …

#بخش_دوم :
تلاوت و تبیین آیه مبارکه ۱۷۹ سوره اعراف (صفحه ۱۷۴) و آیه مبارکه ۴۵ سوره فرقان ( صفحه ۴۶۴) …
انسانی به ورطه حیوانیت و بدتر از آن غفلت سقوط می کند و سرانجام جهنمی می شود که :
۱ قلبی دارای فهم و علم عمیق نداشته نباشد .۲ چشمانی تیز بین و با بصیرت نداشته باشد.۳ گوشی های شنوا نداشته باشد. ۴ همچنین کسی که هوای نفس خود را اله خدای خود قرار داده و پیروش می شود…
ایشان با اشاره به فیلم داستانی پینوکیو و محورهای سه گانه آن (سرمایه دار سازنده بازی و سرگرمی ، پیرمرد چپتو و جوانان مشغول سرگرمی و بازی) نتیجه گیری کردند :
امروز هم کودکان و نسل نوجوان و جوان با بازی ها و سرگرمی های طراحی شده توسط دنیای کفر و شیاطین غربی گرفتار بیماری تبدیل به الاغ بارکش برای دشمن می شوند که نمونه های آن را در اغتششات سال ۴۰۱ دیدیم .

دعای ختم جلسه توسط مجری محترم و پذیرایی پایان بخش برنامه ها بود.

خیرین پذیرایی آقای ترابی فرزند مرحوم مشهدی علی (پدر شهید ترابی) و خانواده شهیدان عباسعلی ، یعقوب و ایوب زنگانه (حاج سعدالله) بودند.

 

 

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم #قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی #کرسی_تلاوت و #تفسیر #قرآن_کریم #ضیافت_نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز است.

جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید)، گزارش صوتی جلسه از اینجا (کلیک کنید) و ویدئو جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.