کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم (جلسه ۴۳۱ ) ضیافت نور علی آبادکتول با عنوان “ازدواجی آسمانی و تمدن ساز” شامگاه سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای امام رضا علیه السلام این شهرستان برگزار شد.

زمزمه دعای پرفیض توسل توسط استاد محمد ابراهیم جهش طلیعه جلسه بود.

تشریح عنوان جلسه “ازدواجی آسمانی و تمدن ساز” به مناسبت ازدواج تمدن ساز پیامبر اکرم (ص) و حضرت خدیجه (س) که ۱۵ سال قبل از بعثت نبوی و با انتخاب خدیجه و حضرت محمد واقع شده است، توسط مدیر اجرایی کرسی تلاوت استاد حاج علی اصغر زنگانه انجام شد.

ایشان با بیان اینکه این ازدواج یک انتخاب بود نه یک اتفاق، گفتند: متاسفانه اکثر ازدوجهای امروز با یک اتفاق و برخورد سطحی شکل می گیرد و ظرف مدت کوتاهی به طلاق می انجامد.
ازدواج پاکی که منجر به تولد صدیقه طاهره حضرت زهرای مرضیه، مادر امامان پاک و مهدی موعود گشته، زندگی و سرانجام بشر را به عدالت جهانی و سمت خدا رقم خواهد زد.

بخش بعدی جلسه  با بیان قسمت سوم از شرح حکمت ۱۵۰ نهج البلاغه “مانند کسی مباش … که در دنیا چونان زاهدان سخن می گوید ولی در رفتار همانند دنیا پرستان است” توسط استاد محمدباقر زنگانه اجرا شد.

در ادامه بخش شهید با بیان نام پاک شهدای شاخص این هفته توسط مجری محترم و فریاد (شهیدان زنده اند الله اکبر) حاضران برگزار شد‌.

شهدای گرانقدر این هفته

🌷 سرباز شهید علی دنکوب
🌷 دانش آموز شهید حسین زاهدی
🌷 سرباز شهید موسی الرضا جاهدی
🌷 دانش آموز شهید محمد دولتی
🌷 پاسدار شهید براتعلی قربان‌زاده
🌷سرباز شهید حاج آرلک چوبین
🌷بسیجی شهید حسن نصرتی
🌷سرباز شهید محمدرضا دیلم

بودند.

قرائت کلام وحی توسط نوجوان ورزشکار جناب آقای محمد حسین حاجی کلاته با صدایی داودی و در دو بخش ترتیل و تحقیق از ابتدا تا آیه ۱۱ سوره مبارکه حضرت مریم انجام شد که مورد توجه و تشویق حاضران قرار گرفت .

مباحث تفسیری توسط روحانی جوان حجت الاسلام شیخ حسین حیدری امام جماعت مسجد امام حسین (ع) خارکلاته بیان گردید.

ایشان با اشاره به ازدواج حضرت محمد (ص) و خدیجه کبری و ایام ولایت امام عصر (عج) با طرح سئوالی مبنی بر اینکه هدف از این ازدواج ، این ولایت و ظهور صاحب الزمان چیست ؟ و شنیدن پاسخ حضار بیانات خود را شروع کردند.

حجت الاسلام حیدری فرمودند : هدف از این ازدواج و ظهور ایجاد عدالت و توزیع ثروت و بهره مندی مردم از نعمت های الهی است.

نعمت هایی که برای تلاشگران مومن و کافر فراهم هست.

اما کافر برای لذات زودگذر دنیا و با خیانت به همنوعان فراهم می شود و هدف رسیدن به هوای نفس است. شاهد مثال : دریافتهای زیر میزی و خلاف قانون پزشکان یا اختلاس گران و …

اما مومن مال و ثروت دنیا را برای تربیت نفس و خدمت به همنوع و رسیدن به ذات اقدس الهی بکار می گیرد. شاهد مثال : زندگی زاهدانه امامین انقلاب اسلامی ، شهید سلیمانی ، شهید فخری زاده ، شهید شهریاری و…

این است فلسفه ظهور و این در خانواده محقق می شود. خانواده اگر سبک زندگی این چنینی داشت فرزندانش نیز بر این هدف تربیت می شوند که سرمشق و الگوی آن ازدواج تمدن ساز پیامبر و خدیجه می باشد.

ایشان در پایان تاکید کردند که: منظومه فکری امام خامنه ای تعیین کننده این هدف بلند و انسان ساز است که در کتابهای تفسیری ، سخنان و بویژه کتاب (طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم) ایشان تبیین شده و راهگشاست .

پایان بخش برنامه ها دعای قرآنی ختم جلسه پذیرایی با شیرینی، شکلات و شام بود.

خیرین بزرگوار این جلسه  آقایان مهندس مجیدی محمدی، فتح الله و علی نوری، ناصر زنگانه و خانم کاویانی بودند.

 

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم #قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی #کرسی_تلاوت و #تفسیر #قرآن_کریم #ضیافت_نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز است.

جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید)، گزارش صوتی جلسه از اینجا (کلیک کنید) و ویدئو جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.