جلسه ۴۳۳ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آبادکتول با عنوان “تقریب مذاهب، وحدت، امت اسلامی” و اعلام حمایت از طوفان الاقصی شامگاه سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای امام رضا علیه السلام این شهرستان برگزار شد.

زمزمه دعای توسل توسط جناب آقای حاج علی اصغر زنگانه مدیر ضیافت نور و مجری برنامه آغاز جلسه بود.

در ادامه بخش چهارم “از کسانی مباش … اگر نعمت ها به او برسد سیر نمی شود و در محرومیت قناعت ندارد.” از حکمت ۱۵۰ نهج البلاغه توسط استاد محمد باقر زنگانه با محوریت موضوع قناعت در زندگی بیان شد.

بخش بعدی بیان مطالب تفسیری جلسه توسط حجت الاسلام حاج شیخ اسحاق زنگانه بود.

ایشان با بیان روایتی که حاصل پرسش و پاسخ از پیامبر اکرم (ص) بود گفتند: پیامبر خدا فرموده: بله، بهشت خریدنی است و با ذکرهای (سبحان الله ، والحمد لله ، ولا اله الا الله ، والله اکبر) خریده می شود .

سپس با اشاره به سالروز تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی توسط امام خامنه ای (۱۳۶۹) بیان داشتند: اولین قدم در تقریب، پیشگیری از بیان کلمات ناباب طرفین به یکدیگر بود، کلماتی مثل: ناصبی، غالی، مشرک و …، سپس از قول علامه شهید مطهری گفتند: “وحدت اسلامی این است که همه فرقه ها در مقابل دشمن یک موضع داشته باشند”

آنگاه با قرائت آیه های ۶۴ سوره آل عمران (پیشنهاد اسلام، زندگی مسالمت آمیز مبتنی بر مشترکات ادیان آسمانی است ) آیه ۴ و ۵ سوره اسراء (آیه آرم رزمندگان مقاومت فلسطین) مبنی بر اینکه یهود دو بار در زمین فساد می کند؛ به علت اصلی فساد و جنایت های یهود اشاره کردند و گفتند: عُلوّ و خود برتر بینی آنها بر بقیه بشریت است؛ آنها معتقدند هیچ کس بهشتی نیست و فقط یهودیان بهشتی هستد. آنها برای پذیرش یهودیت تبلیغ و از کسی دعوت نمی کنند، چون بقیه بشریت را پست، حیوان و نالایق می دانند.

بخش شهید با یاد شهدای غزه و بیان نام پاک شهدای شاخص این هفته توسط مجری محترم و فریاد (شهیدان زنده اند الله اکبر حضار) همراه با یاد امواتی که این هفته در شهر به دیار باقی رفته اند اجرا شد و حاضران به ذکر صلوات و قرائت فاتحه پرداختند.

شهدای گرانقدر شاخص این جلسه

🌷 سرباز شهید محمد علی شاکری
🌷 تکاور شهید عباسعلی کوهستانی
🌷 شهید امنیت حسن دیلم کتولی

بودند.

در ادامه پخش صوت بخشی از سخنان امروز امام خامنه ای در دانشکده افسری امام علی (ع) در خصوص رزمندگان فلسطینی و خواندن شعر طوفان اَلاَقصی سروده حاج علی اصغر زنگانه (مبین) انجام شد.

قرائت آیات ۱۰۲ تا ۱۰۵ سوره آل عمران، ۱ تا ۳ سوره اسراء، تمامی سوره بروج و سوره نصر توسط قاری ترکمن آخوند عبدالمجید فولادی در کمال زیبایی و فصاحت به روح مطهر شهداء و اموات تقدیم شد.

دعای ختم قرآن، پذیرایی از حضار و درخواست مساعدت برای حضور بیشتر، دعوت از دیگران و جذب کمکهای مالی و فرهنگی خیرین توسط مدیر ضیافت نور و کرسی تلاوت پایان بخش این جلسه بود.

 

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم #قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی #کرسی_تلاوت و #تفسیر #قرآن_کریم #ضیافت_نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز است.

جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

 

بخش اول گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید)، گزارش صوتی جلسه از اینجا (کلیک کنید) و ویدئو جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.