جلسه ۴۴۰‌ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آبادکتول با عنوان “‌‌عزای صدیقه کبری سلام الله علیها (مادر شهیدان از کربلا تا مسجدالاقصی)” شامگاه سه شنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای امام رضا علیه السلام این شهرستان برگزار شد.

تلاوت صفحه ۵۸۷ قرآن کریم (سوره انفطار) توسط دانش آموز نوجوان جناب آقای امیراحمد کردکتولی آغاز جلسه بود.

مداحی و سینه زنی در عزای حضرت زهرا سلام الله علیها توسط آقای محسن مزیدی دانش آموز مدرسه شهید جعفر علی آبادی برنامه بعدی بود .

بیان و شرح کوتاه قسمت یازدهم حکمت ۱۵۰ “از کسانی مباشید که اگر مصیبتی به او رسد به زاری خدا را می خواند و اگر به گشایشی دست یافت مغرورانه از خدا روی برمی گرداند.” با تاکید بر آیه ۶۵ سوره عنکبوت توسط استاد محمد باقر زنگانه سومین بخش از برنامه ها بود.

گروه همخوانی پیروان ولایت مدرسه شاهد《شهید محمدجعفرعلی آبادی》در غم و اندوه شهادت حضرت زهرا مرثیه خوانی و سرود سر دادند.

به عنوان تقدیر، به دانش آموزان و معلم همراهشان (آقای زنگانه) کتاب منتخب مفاتیح الحیات علامه جوادی آملی نوشته آقای سعیدی بندرگز اهداء شد.

اجرای بخش شهید جلسه با بیان اسامی شهدا و فریاد شهیدان زنده اند الله اکبر حضار انجام شد.

در این بخش با بیان اینکه اولین شهید از شیعیان و پیروان امیرالمومنین امام علی (ع) حضرت زهرا سلام الله علیهاست برای فرج فرزندش امام عصر(عج) و رهایی مردم مظلوم عالم دعا و در ادامه پس از پخش صوت شعر《دیر آمدم دیر آمدم در داشت می سوخت》جناب آقای بیاناتی در محضر امام خامنه ای، قرائت حمد و سوره انجام شد.

شهدای شاخص جلسه

🌷 مبارز انقلابی شهید ابوالحسن هادی
🌷 سرباز شهید حسین صادقی
🌷 بسیجی شهید محمد علی ایمانی
🌷 تکاور شهید منصور عدالتیان
🌷 دانش آموز شهید حسن براتی
🌷 سرباز شهید جانعلی اصلانی

بودند.

روضه خوانی در رثای صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها توسط مداح ممتاز شهرستان و استان جناب آقای حسین زنگانه برنامه جانسوز بعدی بود که ناله ها را بلند و اشک حضار را بر پهنای صورت ها جاری کرده بود.

قرائت آیات ۱ تا ۱۲ سوره انسان و سوره کوثر توسط استاد محمد ابراهیم جهش و شوق معنوی حاضر در جلسه برنامه پرشور دیگری بود که ان شاء الله مقبول درگاه الهی و رضایت حضرت صدیقه است.

بیان مباحث تفسیری نیز به دلیل تشریف نیاوردن میهمان و مفسر جلسه توسط مدیر ضیافت نور آقای حاج علی اصغر زنگانه ذیل عنوان “بینات شعیب” به عنوان رهنمود خداوند خالق هستی، انسان و زندگی برای بشر با قرائت و ترجمه آیات ۸۵ و ۸۶ سوره اعراف (صفحه ۱۶۱ قرآن کریم) بیان گردید.

بخش پایانی جلسه طرح سئوال و اهداء کتاب مفاتیح الحیات به حضار، پذیرایی با شام گرم و دعای ختم بود.

بانیان خیر جلسه آقایان حسین رضایی منفرد، حسینی کانیار، ناصر زنگانه، تخم افشان و خانم سیده ام البنین میرکتولی بودند.

 

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم #قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی #کرسی_تلاوت و #تفسیر #قرآن_کریم #ضیافت_نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز است.

جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره ۰۹۳۳۹۶۷۵۳۲۳ در شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید)، مشروح تفسیر جلسه از اینجا (کلیک)، گزارش صوتی جلسه از اینجا (کلیک) و ویدئو جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت است.