جلسه ۴۴۱‌ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آبادکتول با عنوان “‌‌قانون اساسی ” شامگاه سه شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای امام رضا علیه السلام این شهرستان برگزار شد.

قرائت فرازهایی از دعای پرفیض توسل توسط استاد محمد ابراهیم جهش طلیعه جلسه بود.

بیان حکمت ۸ نهج البلاغه توسط جناب آقای دکتر محمودی و شرح کوتاهی از فرازهای آن با استفاده از آیات قرآن برنامه بعدی بود.

اِعجَبوُا لِهذَالاِنسانِ یَنظُرُ بِشَحمِِ وَ یَتَکَلَّمُ بِلَحمِِ وَ یَسمَعُ بِعَظمِِ وَ یَتَنَفَّسُ مِن خَرمِِ
از این انسان در شگفت شوید که با مقداری چربی(پیه) می بیند و با اندک گوشتی سخن می گوید ؛ و با تکه استخوانی می شنود و با منفذی کوچک تنفس می کند.

در ادامه تلاوت کلام وحی صفحه ۳۵۴ آیات ۳۵ الی ۳۹ سوره مبارکه نور توسط نوجوان قرآنی آقای محمد حسین قدرتی از شهر فاضل آباد به‌ زیبایی تمام انجام شد و پس از اتمام تلاوت از ایشان با اهداء برگزیده کتاب مفاتیح الحیات تقدیر بعمل آمد.

در بخش بعدی برنامه ها شرح عنوان جلسه “قانون اساسی” توسط مجری محترم استاد حاج علی اصغی زنگانه ارائه شد.

ایشان با بیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۴ فصل و ۱۷۵ اصل با ۹۸/۲ درصد طی دو روز رای گیری در ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ به تصویب مردم ایران رسید و روز ۱۲ فروردین به نام روز جمهوری اسلامی ایران نامیده شد.
استاد زنگانه در بخشی از مطالب خود گفت:
قانون اساسی در ۴ مسئله مهم فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اصول و ضوابط شاکله جامعه اسلامی ایران را تحت عنوان حکومت اسلامی برپایه ولایت فقیه عالم و عادل بیان کرده است.
سپس با اشاره به اینکه زن در جامعه اسلامی نقش محوری در دانشگاهی به نام خانواده و تربیت فرزندان دارد فرمودند:
از زن دوبار بطور جدی و مفصل در قانون اساسی (مقدمه و اصل ۲۱) یاد شده است.
قانون اساسی در هر جامعه به مثابه درختی می ماند که ریشه و تنه آن است و بقیه قوانین و قوای (مقننه ، قضائیه و مجریه) و نهادها و نیروهای دیگر همچون شاخ و برگ ، گل و میوه آن هستند.

در بخش تلاوت اصلی، صفحه ۴۶۶ کلام وحی آیات ۷۳ الی آخر سوره مبارکه زمر و آیات ابتدایی سوره مبارکه غافر توسط حافظ کل قرآن کریم استاد محمد حسن خلیلی قرائت شد.

ایشان در ادامه به یک سوال حفظ قرآن (سوره مبارکه آل عمران صفحه ۶۲ کلام وحی از آیه ۹۲ الی ۹۷ ) پاسخ داده و آیات مرتبط را به زیبایی تلاوت نمودند.

استاد زنگانه در ادامه پس از قرائت شعر “امتداد کربلا ” که آخرین سروده ایشان با موضوع غزه است، بخش شهید جلسه را با بیان اسامی شهدا و همراهی حضار با فریاد شهیدان زنده اند الله اکبر اجرا نمودند.

شهدای شاخص جلسه ۴۴۱

🌷 دانش آموز شهید یحیی اخلی
🌷 سرباز شهید حسین حدادی فیوج
🌷 دانش آموز شهید اسماعیل خاندوزی
🌷 ورزشکار شهید جلیل نظرخانی

بودند.

مباحث تفسیری جلسه ۴۴۱ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور توسط استاد حجت الاسلام حاج سید علی مهدی نژاد با موضوع آیات قرآن کریم در خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ارائه شد.

ایشان در بخشی از بیانات خود گفتند: خطبه فدکیه که راوی آن حضرت زینب سلام الله و بسیاری از بزرگان هستند فقط در مورد فدک نبوده و شامل موضوعات توحید، نبوت، معاد، احکام، قرآن و … است.

بخش پایانی جلسه پذیرایی با شام گرم و دعای ختم بود.

بانی خیر این جلسه آزاده گرانقدر کربلایی علی اکبر علیاری، خانم دکتر سیده سوده حسینی و آقای ناصر زنگانه بودند.

 

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم #قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی #کرسی_تلاوت و #تفسیر #قرآن_کریم #ضیافت_نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز است.

جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره ۰۹۳۳۹۶۷۵۳۲۳ در شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید)، مشروح تفسیر جلسه از اینجا (کلیک)، گزارش صوتی جلسه از اینجا (کلیک) و ویدئو جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت است.