مباحث تفسیری جلسه ۴۴۱ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور توسط استاد حجت الاسلام حاج سید علی مهدی نژاد با موضوع آیات قرآن کریم در خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ارائه شد.

ایشان در بخشی از بیانات خود گفتند: خطبه فدکیه که راوی آن حضرت زینب سلام الله و بسیاری از بزرگان هستند، فقط در مورد فدک نبوده و شامل موضوعات توحید، نبوت، معاد، احکام، قرآن و … است.

حجت الاسلام مهدی نژاد در اثر گذاری آن فرمودند: دکتر عبدالمنعم حسن (سودانی) در کتابی به نام (بنور فاطمه اهتدیت) بیان می کند که هنگامیکه استاد دانشگاه ما این خطبه را می خواند احساس کردم این خطبه و قدرت بالای بکار گیری آیات قرآن در آن کار حتی عالمان بزرگ هم نیست.

این باید از یک انسان والا صادر شده باشد؛ لذا تحقیق کردم دیدم از آن حضرت زهرا سلام الله هست و به نکات ارزنده و مهمی با تکیه برآیات قرآن اشاره کرده که در اهل سنت برای آنها پاسخی نداریم، لذا به حقانیت خاندان اهل بیت پی برده و شیعه امیرمومنان امام علی (ع) شدم.

امام جمعه علی آباد در بخش دیگری از مطالب خود به احتجاج حضرت فاطمه سلام الله با تکیه بر آیات قرآن با خلفاء و مردم صدر اسلام و چرایی رویگردانی از حق و ولایت علوی اشاره و آن موارد را تشریح کردند.

 

خبر جلسه ۴۴۰ از اینجا (کلیک کنید)، گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید)، گزارش صوتی جلسه از اینجا (کلیک) و ویدئو جلسات از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت است.