مباحث تفسیری جلسه ۴۴۲ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور توسط استاد حجت الاسلام سید ابوالفضل میرابوالحسنی (حکیمی) حافظ محترم کل قرآن با موضوع “تلاوت قرآن کریم و زندگی قرآنی” ارائه شد.

استاد حکیمی در ابتدا ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و اشاره به اینکه ایشان شخصیت برتر اسلام که توسط پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، ام ابیها لقب گرفته و امامان معصوم ایشان را حجت خدا بر خود می دانستند، گفتند: حضرت زهرا سلام الله علیها به امیرمومنان امام علی علیه السلام وصیت کردند: برایم زیاد قرآن بخوان … یا امام رضا علیه السلام هنگام اهداء پیراهن خود به دعبل فرمودند: من در این پیراهن هزار بار قرآن ختم کرده ام.

این همه تاکید معصومین بر قرائت فراوان قرآن بخاطر آن است که: فان القرآن یحیی القلب المیت … قرآن قلب مرده را زنده می کند.

اقبال لاهوری آن شخصیت برجسته پاکستانی می فرماید: من در خردسالی قرآن می خواندم، پدر پرسید چه کار می کنی؟ گفتم قرآن می خوانم، فرمود: وقتی قرآن می خوانی فکر کن همین الان بر تو نازل می شود، لذا همین باعث شد که من در قرآن عمیق شده و در آن بسیار تفکر کنم.

ایشان در بخش دیگری از مطالب خود بیان داشت: قرآن کریم در شیوه زندگی و اخلاق و اعتقادات و .‌‌‌.. مطالب بسیاری دارد.

حضرت سلمان می فرماید: به منزل حضرت زهرا سلام الله علیها وارد شدم در حالیکه مشغول کار منزل بود، قرآن هم می خواند.

چقدر خوب است که زنان و مادران ما هم چنین کنند و هنگام کارهای منزل به شبکه قرآن، تلاوت یا تفاسیر استادان و بزرگان گوش بدهند که خانه ها پر برکت و اندیشه ها الهی گردیده و به تبع آن زندگی ها قرآنی گردد.

استاد حکیمی از قول مرحوم علامه سید محمدحسین طباطبایی استاد بزرگ فلسفه دنیا و مفسر بزرگ قرآنی جهان اسلام بیان کردند که: مادرم را در خواب صادقه دیدم، مادر پرسید برای اینورت (آخرت) چیکار می کنی؟ گفتم آنطرف رونق دارد و بدرد می خورد؟ مادر فرمودند: اینطرف، قرآن رونق بیشتری دارد چون کتاب شفاعت است.

ایشان در پایان روایتی از حضرت زهرا سلام الله علیها نقل کردند که: من از دنیای شما مردم سه چیز را دوست دارم . ۱ تلاوت قرآن ۲ نگاه به صورت رسول الله ۳ انفاق در راه خدا

حجت الاسلام حکیمی گفتار خود را با طرح این سئوال که: آیا در دنیای ما از این سه خبری هست؟ به پایان رساندند.

 

خبر جلسه ۴۴۰ از اینجا (کلیک کنید)، گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید)، گزارش صوتی جلسه از اینجا (کلیک) و ویدئو جلسات از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت است.