جلسه ۴۴۴ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آبادکتول با عنوان “میلاد حضرت عیسی، تکریم مادران و همسران شهدا” به یاد حضرت ام البنین سلام الله علیها شامگاه سه شنبه ۵ دی ماه ۱۴۰۲ پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای امام رضا علیه السلام برگزار شد.

جلسه با زمزمه ملکوتی فرازهای از دعای پر فیض توسل توسط مداح اهل بیت جناب آقای حسین قهوه چیان آغاز شد.

دومین برنامه شرح عنوان جلسه بود که توسط آقای حاج علی اصغر زنگانه انجام شد.

ایشان در ابتدا با قرائت یک زیارت کوتاه به حضرت عیسی و حضرت مریم عرض ادب نموده و در ادامه به حضور حضرت عیسی در لشکریان حضرت مهدی و اقامه نماز جماعت آن حضرت به امامت حجت بن الحسن (عج) اشاره نمودند.

استاد زنگانه در ادامه با اشاره به جانشینی و مادری شایسته حضرت ام البنین برای فرزندان حضرت زهرا سلام الله گفتند:  ایشان انسانی شجاع و ولایت پذیر به نام حضرت ابالفضل العباس تربیت نمودند.

مدیر ضیافت نور با اشاره به اینکه ایشان همسرشهید(امام علی) و مادر شهید(حضرت عباس) هستند، روز تکریم مادران و همسران شهدا را یادآوری نموده و برای آنان در اقصی نقاط عالم دعا و حاضران آمین گفتند.

بیان بخش سیزدهم از حکمت ۱۵۰ نهج البلاغه امیرالمومنین امام علی علیه السلام ( از کسانی مباش که نسبت به دیگران به کمتر از گناه خود می ترسند و نسبت به خویشتن بیش از آنچه عمل کرده انتظار دارند.) توسط استاد محمدباقر زنگانه انجام شد.

در ادامه قرائت سوره ناس توسط دختر خردسال هلیا سادات صالحی با هدایت استاد خلیلی انجام شد.

قرائت زیبای آیات ۷۷ تا ۸۷ سوره اسراء و اجرای حفظ با دو سئوال از شرکت کنندگان مرد و زن (ص ۲۲۴ آیات ۲۰ تا ۲۲ هود + آیات ۲۰ تا ۲۴ شعراء) با شرح و توضیح جایگاه آیات در اجزاء و سور قرآن توسط حافظ محترم کل قرآن جناب استاد خلیلی از برنامه های جذاب جلسه بود.

اجرای بخش شهید با زیارتنامه شهدا و اعلام اسامی آنان همراه با فریاد شهیدان زنده اند الله اکبر حاضران برنامه بعدی بود.

بیان مطالب تفسیری این جلسه با قرائت سوره والعصر و اشاره به زنده بودن عصر و زمان توسط استاد حجت الاسلام شیخ بلال طوسی رئیس اداره تبلیغات اسلامی علی آبادکتول انجام شد.

ایشان در بخشی از گفتار خود بیان داشتند: همه اذکار، ادعیه و اعمال در سیر و سلوک و تقرب الی الله متناسب با قابلیت افراد نیست و هر فردی باید بداند چه قابلیتی دارد و به همان نسبت از خدا طلب دعا و درخواست کند.

در پایان جلسه بعد از ذکر امن یجیب توسط حجت الاسلام طوسی برای رفع گرفتاریها و اهداء جایزه به هلیا سادات صالحی و آقای حسین قهوه چیان، از حاضران با شام گرم پذیرایی شد.

جناب آقای حسینی کانیار و دیگر خیرین، بانیان خیر جلسه بودند.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم #قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی #کرسی_تلاوت و #تفسیر #قرآن_کریم #ضیافت_نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز است.

جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره ۰۹۳۳۹۶۷۵۳۲۳ در شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید)، مشروح تفسیر جلسه از اینجا (کلیک)، گزارش صوتی جلسه از اینجا (کلیک) و ویدئو جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت است.