چهارصد و چهل و هفتمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آبادکتول با عنوان “ماه رجب (لیله الرغائب، مولود کعبه، مبعث ) ” به یاد شهدای شاخص این هفته شهرستان شامگاه سه شنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲ پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای امام رضا علیه السلام برگزار شد.

تلاوت کلام وحی توسط نوجوان امیرمحمد کردکتولی آغاز جلسه بود.
ایشان آیه ۲۱ سوره حشر و سوره توحید را برای تلاوت انتخاب و قرائت نمودند.

در ادامه زمزمه ملکوتی فرازهای از دعای پر فیض توسل توسط کربلایی عبدالله کرامتی انجام شد.

شرح مختصر عنوان جلسه “ماه رجب (لیله الرغائب، مولود کعبه، مبعث )” توسط مجری محترم استاد حاج علی اصغر زنگانه (مبین) ارائه شد.

قسمت ۱۵ از حکمت ۱۵۰ نهج البلاغه امیر مومنان امام علی علیه السلام توسط استاد محمد باقر زنگانه بیان و تشریح گردید.
امیر المومنین امام علی علیه السلام می فرمایند: از کسانی مباش که به هنگام عمل کردن کوتاهی می کنند و به هنگام درخواست، اصرار و زیاده خواهی دارند.

در بخش قرائت استاد محمد ابراهیم جهش با انتخاب صفحه ۴۲۱ کلام وحی سوره مبارکه احزاب آیات ۲۸ الی ۳۴  به تلاوت پرداختند.

رجزخوانی مقابله با استکبار جهانی به مناسبت سیلی موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقرهای موساد در اقلیم کردستان عراق و داعش در مناطق اشغالی سوریه در مقابل ترور سرداران مقاومت، جنایت تروریستی انفجارهای گلزار شهدای کرمان و حمله به پاسگاه راسک  توسط کربلایی حسین مظلومی انجام شد.

نکات تفسیری توسط حجت الاسلام حاج شیخ علی اصغر زنگانه با قرائت سوره مبارکه کوثر حول موضوع اتهام ابتر بودن پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در صدر اسلام  و همچنین ضرورت شرکت در انتخابات بیان شد.

ایشان ابتدا با تبریک مناسبتهای ماه رجب، در اجابت فرمان امام خامنه ای مبنی بر شرکت در انتخابات به مشارکت در این امر حیاتی و سرنوست ساز تشویق کردند.
سپس نکاتی درباره برخوردهای گستاخانه مشرکین با پیامبر اکرم (ص) که پسر ندارد و ابتر هست بیان و آنگاه به دو نکته مهم یعنی نقش توحید و نقش ولایت اهل بیت علیهم السلام در پذیرش و اجابت دعا اشاره و سخنان خود را با دعا برای امام خامنه ای و شهدا به پایان رساندند.

در ادامه بخش شهید همراه با ذکر نام شهیدان شاخص جلسه و فریاد شهیدان زنده اند  الله اکبر حاضران توسط مدیر کرسی تلاوت و تفسیر ضیافت نور جناب آقای حاج علی اصغر زنگانه (مبین) اجرا شد.

شهدای شاخص جلسه ۴۴۷ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور، شهیدان

🌷 بسیجی شهید قربان شیخ نظری
🌷 پاسدار شهید علی اصغر درویشی
🌷 سرباز شهید عباسعلی خالقیان
🌷 بسیجی شهید سید علی اکبر سیدرضائی
🌷 دانش آموز شهید محمدصادق سالاری
🌷 بسیجی شهید نادر نوری
🌷 بسیجی شهید محمدرضا محبوبی
🌷 پاسدار شهید علی اصغر شاه حسینی
🌷 بسیجی شهید جمشید سوخت سرائی

بودند.

پایان بخش جلسه پذیرایی، سوال از نوجوانان حاضر در جلسه و تقدیم هدیه به ایشان و دعای ختم جلسه توسط مجری محترم بود.

خیرین بزرگوار جلسه حجت الاسلام شیخ علیرضا شکی، ناصر زنگانه کارمند دارایی تهران، شرف گرشاسبی و چند فرد گمنام بودند.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم #قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی #کرسی_تلاوت و #تفسیر #قرآن_کریم #ضیافت_نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز است.

جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره ۰۹۳۳۹۶۷۵۳۲۳ در شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید)، مشروح تفسیر جلسه از اینجا (کلیک)، گزارش صوتی جلسه از اینجا (کلیک) و ویدئو جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت است.