چهارصد و چهل و نهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آبادکتول با عنوان “پیشواز دهه فجر انقلاب اسلامی ایران ” به یاد شهدای شاخص این هفته شهرستان شامگاه سه شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای امام رضا علیه السلام برگزار شد.

زمزمه ملکوتی فرازهای از دعای پر فیض توسل توسط استاد محمد ابراهیم جهش طلیعه جلسه بود.

شرح عنوان جلسه “پیشواز دهه فجر انقلاب اسلامی ایران ” توسط مدیر ضیافت نور استاد حاج علی اصغر زنگانه (مبین) ارائه شد.
ایشان در ادامه بخش شهید را همراه با ذکر نام شهیدان شاخص جلسه و همراهی حاضران با فریاد شهیدان زنده اند  الله اکبر اجرا نمودند.

شهدای شاخص جلسه ۴۴۹ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور، شهیدان

🌷 شهدای عملیات غرورآفرین کربلای ۵
🌷 شهید محمدحسن درویش محمدی
🌷 روحانی شهید سیدمرتضی حسینی
🌷 شهید عباسعلی سیاسر جهانتیغ
🌷 سردار شهید حاج غلامحسین رحمانی
🌷 شهید محمد دنکوب کرپی
🌷 شهید احمد صادقیان
🌷 شهید نبی الله کتولی
🌷 شهید سیدمحمود میرشمسی
🌷 شهید عطاء الله نعمتی
🌷 شهید ابراهیم نیکان
🌷 شهید احمد علی آبادی
🌷 شهید محمدرضا اسلامی
🌷 سردار شهید موسی الرضا خواستار
🌷 شهید علی اصغر باغچقی
🌷 شهید محمد هراتی مالدار
🌺 خادم و معلم القرآن استاد حمیدرضا مسجدی

بودند.

در بخش قرائت حافظ محترم قرآن دانشجوی گرامی آقای سید علی حسینی با انتخاب صفحه ۲۸۳ کلام وحی سوره مبارکه اسراء آیات ۹ الی ۱۴ و صفحه ۵۹۱ سوره مبارکه اعلی از ابتدا تا آیه ۱۰ به تلاوت قرآن مجید پرداختند.

مباحث تفسیری جلسه  توسط مدیر موسسه یاران قرآن و حدیث آزادشهر استاد سید محمد حسینی واعظ با اشاره به ضعف حافظه تاریخی بشر حول موضوع تکرار تاریخ بیان شد.

ایشان در بخشی از بیان مباحث با گریز به تحولات منطقه وحقیر تر شدن روز به روز استکبار جهانی علی الخصوص آمریکای جنایتکار و عزت دنیای اسلام که موجب حقارت و سردرگمی آنها شده است، تنها راه حفظ این عزت و سربلندی امت اسلام را درس گرفتن از گذشته و داشتن صبر و تقوا و استعانت از خداوند متعال دانست.

پایان بخش جلسه سوال و اهداء هدیه به تعدادی از نوجوانان، دعای ختم جلسه توسط مجری محترم استاد محمد ابراهیم جهش و پذیرایی بود.

بانی خیر این جلسه خواهر گرانقدر حاجیه خانم مسجدی خواهر استاد القرآن مرحوم حاج حمیدرضا مسجدی بودند.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم #قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی #کرسی_تلاوت و #تفسیر #قرآن_کریم #ضیافت_نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز است.

جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره ۰۹۳۳۹۶۷۵۳۲۳ در شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید)، مشروح تفسیر جلسه از اینجا (کلیک)، گزارش صوتی جلسه از اینجا (کلیک) و ویدئو جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت است.