چهارصد و پنجاه و دومین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آبادکتول با عنوان “جوانان و انتخاب (ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان ) ”  به یاد شهدای شاخص این هفته شهرستان، شامگاه سه شنبه ۱  اسفند ماه ۱۴۰۲ پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای امام رضا علیه السلام برگزار شد.

زمزمه ملکوتی دعای پر فیض توسل با نوای استاد محمد ابراهیم جهش آغاز جلسه بود.

در ادامه مفاهیم نهج البلاغه با قرائت و شرح مختصر قسمت هجدهم از خطبه ۱۵۰ توسط استاد محمد باقر زنگانه ارائه شد.

حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام می فرمایند: «(از کسانى مباش که) در گفتار به خود مى نازد و در عمل بسیار کوتاهى مى کند»; (فَهُوَ بِالْقَوْلِ مُدِلٌّ، وَمِنَ الْعَمَلِ مُقِلٌّ).

«مُدِلّ» یعنى مغرور و مسرور و کسى که به اعمال خود مى نازد.

در ادامه استاد محمد ابراهیم جهش، بخش شهید را همراه با ذکر نام شهیدان شاخص جلسه و همراهی حاضران با فریاد شهیدان زنده اند  الله اکبر اجرا نمودند.

شهدای شاخص جلسه ۴۵۲ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور، شهیدان

🌷 بسیجی شهید یعقوب زنگانه
🌷 دانش آموز شهید مسلم درویشی
🌷 پاسدار شهید غلامعلی ترابی
🌷 سرباز شهید عباس گنجعلی
🌷 سرباز شهید سید محمد موسوی
🌷 سرباز شهید جعفر نادرخانی
🌷 دانش آموز شهید حسین سیاه مرگویی

بودند.

شرح عنوان جلسه “جوانان و انتخاب (ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان ) ” توسط مدیر ضیافت نور استاد حاج علی اصغر زنگانه (مبین) ارائه شد.

ایشان در بخش مباحث تفسیری به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان به تحلیل محتوای سوره کهف پرداختند و نکات قرآنی را بیان کردند.

استاد زنگانه در بخشی از گفتار خود بیان داشتند: داستان اصحاب کهف، خبری حق از جوانان است. جوانانی همچون علی اکبر امام حسین (ع) که از شرک، بت پرستی و ظلم حاکمیت هجرت کرده و برای امور خود از خدا طلب هدایت (رشدا) کرده بودند تا اسوه و الگویی باشند برای  روز جوان و جوانان.

در بخش قرائت استاد علیرضا بیژنی قهرمان جهانی قرآن در مسابقات بین المللی مالزی با انتخاب صفحه ۲۹۶ کلام وحی از آیه ۲۳ الی ۳۱ سوره مبارکه کهف به تلاوت قرآن کریم در اوج زیبایی و استحکام پرداختند و مورد تشویق حاضران قرار گرفتند.

پایان بخش چهارصد و پنجاه و دومین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آبادکتول پرسش و پاسخ از حاضران و تقدیم هدیه به ایشان، دعای ختم جلسه توسط مجری محترم و توانمند استاد مهدی حبیبی و پذیرایی بود.

 

این جلسه قرآنی شامگاه سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم #قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره ۰۹۳۳۹۶۷۵۳۲۳ در شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید)، مشروح تفسیر جلسه از اینجا (کلیک)، گزارش صوتی جلسه از اینجا (کلیک) و ویدئو جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت است.