چهارصد و شصت و چهارمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیرقرآن کریم ضیافت نور علی آبادکتول به مناسبت دهه کرامت در شامگاه سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ بعد از اقامه جماعت مغرب و عشاء و با عنوان “شصت و هفتمین سال اشغال فلسطین ” و یادواره ۱۶ شهید والامقام در مصلای امام رضا علیه السلام این شهرستان برگزار شد.

¤ تلاوت ترتیل :
در ابتدای جلسه صفحات ۱۰، ۱۱ و ۱۲ قرآن کریم توسط آقای کربلایی علیرضا اسلام با روش ترتیل تلاوت شد.

¤ دعای توسل :
در این بخش دعای توسل با نوای شیوای مداح اهل بیت جناب آقای ولی الله بابایی(مزرئی) برگزار شد.

¤ نهج البلاغه :
در قسمت ارائه مباحث نهج البلاغه ، بخش‌هایی از حکمت ۱۵۰ توسط استاد محمدباقر زنگانه بیان و تشریح شد.
امام علی(ع) :
از کسانی مباش که دیگران را هدایت؛ و خود را گمراه می کند.

¤ بخش شهدایی و معرفی شهیدان گرانقدر شاخص جلسه :
این بخش با حضور جناب آقای حاج اسحاق گوکلانی برادر شهید بزرگوار علی اکبر گوکلانی و استاد محمدابراهیم جهش(مدیر کرسی تلاوت) روی صحنه اجرا گردید.

¤ قرائت :
در بخش تلاوت مجلسی ، آیات ۱۲ تا ۲۰ و آیات ۳۳ و ۳۴ از سوره لقمان به زیبایی تمام توسط استاد هادی تجری قرائت و تشویق ویژه حاضران را برانگیخت.

¤ مباحث تفسیری :
مباحث تفسیری این جلسه توسط حجت الاسلام گنجعلی استاد حوزه با تلاوت آیه ۱۲۴ سوره مبارکه بقره حول مفهوم و جایگاه امامت بیان گردید.

¤ تشریخ عنوان جلسه :
در ادامه آقای حاج علی اصغر زنگانه ضمن تشکر از بانیان محترم ، به شرح عنوان جلسه چرایی شکل گیری رژیم جنایتکار اسرائیل(طی ۷۶ سال گذشته) توسط انگلیس مکار و استکبار غرب اشاره شد که با ۲ هدف ذیل شکل گرفته :
۱) جلوگیری از رشد اسلام که در مقابل خود قدرتی قوی نداشته باشند. ۲) در اختیار گرفتن منطقه مهم خاورمیانه و راههای اصلی آبی و زمینی اقتصاد دنیا
¤》که با پدید آمدن انقلاب اسلامی ایران و مقاومت برای نابودی این رژیم غاصب و کودک کش، آرزوها و آمالشان در حال به باد رفتن و زمینه ساز ظهور منجی خواهد شد. ان شاءالله.

¤ در این جلسه به برادرانی که نام مبارک رضا داشتند و زوجهای محترمی که رضا و معصومه بودند، هدایایی اعطاء گردید.

¤ پایان بخش برنامه ها، پذیرایی از شرکت کنندگان با شام گرم بیرون بر و دعای ختم جلسه توسط مجری محترم آقای مهندس علی باباکردی بود.

● خیرین جلسه :
۱- حاج سعداله زنگانه پدر شهیدان عباسعلی، یعقوب و دکتر ایوب زنگانه
۲- آقای دکتر غریب آبادی برادر طلبه شهید غریب آبادی و معاون بین الملل قوه قضاییه
۳- آقای حاج اسحاق گوکلانی برادر شهید علی اکبر گوکلانی
۴- آقای عقیل علی ابادی برادر زاده شهید محمدعلی علی ابادی

این جلسه قرآنی شامگاه سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم #قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره ۰۹۳۳۹۶۷۵۳۲۳ در شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید)، مشروح تفسیر جلسه از اینجا (کلیک)، گزارش صوتی جلسه از اینجا (کلیک) و ویدئو جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت است.