جلسه ۴۶۵ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آبادکتول غروب روز سه شنبه ۱ خردا ۱۴۰۳ با عنوان مقاومت، ایثار، پیروزی و به یاد آیت الله دکتر رئیسی (شهید جمهور) و همراهان و ۱۱ شهید قهرمان این شهرستان در مصلای امام رضا علیه السلام برگزارشد.

¤》تلاوت ترتیل صفحات ۱۳ و ۱۴، سوره مبارکه بقره، آیات ۸۴ الی ۹۳ توسط آقای یاسین حیدری آغازگر برنامه بود.

¤》زمزمه فرازهایی از دعای توسل توسط مجری محترم کربلایی رضا صدقی دومین برنامه بود.

¤》بخش نهج‌البلاغه با بیان قسمت ۲۷ از حکمت ۱۵۰ نهج‌البلاغه توسط استاد محمد باقر زنگانه انجام شد.
ایشان در بخشی مطالب خود فرمودند:
از کسانی مباش که مى خواهد که حق او را بکمال ادا کنند و خود، حق کسى را بکمال ادا نمى کند
این بخش اشاره به آیات ابتدایی سوره مبارکه «مطففین» دارد.
بسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ
وَیۡلٞ لِّلۡمُطَفِّفِینَ ۱ ٱلَّذِینَ إِذَا ٱکۡتَالُواْ عَلَى ٱلنَّاسِ یَسۡتَوۡفُونَ ۲ وَإِذَا کَالُوهُمۡ أَو وَّزَنُوهُمۡ یُخۡسِرُونَ ۳ط
¤》روضه خوانی و مرثیه سرایی در فراق #شهیدجمهور آیه الله دکتر رئیسی و همراهانشان (در صانحه سقوط بالگرد) توسط ذاکر اهل بیت کربلایی حسین زنگانه برنامه ها ادامه یافت.

¤》بخش یادواره شهدای شاخص این هفته، توسط استاد محمد ابراهیم جهش اجرا شد.
ایشان ابتدا نام مبارک شهدای شهرستانی؛ و سپس نام سیدالشهدای خدمت ، شهید جمهور و خادم الرضا شهید آیت الله دکتر رئیسی و شهدای همراهشون را بیان و حاضران با فریاد شهیدان زنده اند الله اکبر؛ نسبت به مقام شامخ آنان ابراز احترام کردند.

¤》مباحث تفسیری توسط حجه‌ الاسلام دیلمی مدیر حوزه علمیه آیه الله امام خامنه‌ای شهر علی آباد کتول انجام شد.
ایشان با تسلیت شهادت خادم‌الرضا(ع) سیدالشهداء خدمت شهید جمهور آیه الله دکتر رئیسی و همراهانشون به محضر امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب و حاضرین جلسه مطالب ذیل را بیان کردند :
✅ ایمان فقط در لسان نجات بخش نیست و ایمانی که به قلب برسد که عامل سعادت و خوشبختی انسان می‌شود.
در زمان امام صادق(ع) گروهی بودند که اعتقاد به قول و ایمانی داشتند که عملی نباشد و معتقد به آن مرتکب هر خلافی بشود که به آنها «مُرجِعِه» می‌گفتند؛ که ملعون انبیاء گذشته هم بودند.
¤》خدای متعال در آیات ۸۲ الی ۸۴ به ایمان همراه با عمل صالح اشاره نموده و برخی از مصادیق عمل صالح را بیان می‌دارد از جمله: احسان به پدر و مادر، خویشان، یتیمان و…، با مردم به نیکی سخن گفتن، اقامه نماز، پرداخت زکات…
¤》از مصادیق دیگر عمل صالح استقامت در راه حق است.(ان الذین قالو ربنا الله ثم ٱستقاموا ….)
¤》شهید آیه الله دکتر رئیسی مصداق بارز این آیه است. طعنه ها و تمسخر زیادی را می‌شنید ولی با جدیت به دنبال انجام تکالیف بود و به هیچ وجه به حواشی توجه نمی کرد.همیشه مرد میدان بود و از سختیها استقبال می‌کرد.
یادمان نرفته مسئولی در ایران اسلامی از درون ماشین برای مردم نسخه می‌پیچید و بایستی تشک ایتالیایی استراحت در سفر استانی برایش تهیه می‌شد.
با شهادت این عزیزان همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، در مسیر حرکت ملت ایران خللی ایجاد نخواهد شد؛ بلکه با قدرت بیشتری این راه را می‌پیماییم.

¤》قرائت اصلی جلسه توسط استاد محمد ابراهیم جهش با شیوایی تمام انجام شد…
ایشان صفحه ۴۸۰، سوره مبارکه فصلت، آیات ۳۰ الی ۳۲ + سوره مبارکه فجر، آیات ۲۷ الی انتها را قرائت کردند.

¤》نکات پایانی توسط مدیر اجرایی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم به شرح ذیل بیان شد :
۱》شرح کوتاهی از خدمات و الگویی که آقای رییسی در مدیریت میدانی و دیپلماسی جهانی برای آیندگان و تاریخ ایران و جهان به یادگار گذاشته…
۲ شورای نگهبان و مردم نباید به کمتر از ایشان رضایت بدهند و ۵۰ روز آینده در جمعه ۸ تیر فردی در تراز ایشان را برای تداوم کارها انتخاب کنند.
۳》تشویق و دعوت حاضران به برگزاری جلسات ختم و سالگرد شهدا در جلسه کرسی تلاوت برای تقویت مادی و معنوی این کار قرآنی فاخر هفتگی
۴ درخواست از حاضرین و مردم برای در اختیار قردادن اسباب بازی های منزل و یا خرید نو و اهداء به مهدکودک کرسی تلاوت برای جلسات هفتگی…
●》بانیان خیر جلسه :
۱ اعتبارات موجود کرسی تلاوت
۲ خانواده شهید جعفر مزرعی
۳ حاج سیدعلی اکبر حسینی برادر شهید سیدحسین حسینی

۸_ دعای ختم و پذیرایی

این جلسه قرآنی شامگاه سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم #قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره ۰۹۳۳۹۶۷۵۳۲۳ در شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید)، مشروح تفسیر جلسه از اینجا (کلیک)، گزارش صوتی جلسه از اینجا (کلیک) و ویدئو جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت است.