۱۶۵ (۹)یکصد و شصت و پنجمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار شد

یکصد و شصت و پنجمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهرستان علی آباد کتول همزمان با هفته گرامیداشت شهید (۱۶ لغایت ۲۲ اسفند ماه) برگزار شد.

این مراسم امشب ، سه شنبه مورخه ۱۵/ ۱۲/ ۱۳۹۶ همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا (علیه السلام) علی آباد کتول آغاز گردید.

در ابتدای این جلسه قرآنی ترتیل صفحه ی شریفه ی ۱۶۵ قرآن کریم توسط جناب آقای رضا صدقی انجام و پس از آن ، فضای جلسه با زمزمه دعای سلامتی امام زمان (ارواحنا فداه) ، قرائت بخش هایی از دعای پرفیض توسل توسط مجری برنامه و اجرای بخش حفظ قرآن کریم توسط قاری و حافظ نوجوان قرآن کریم جناب آقای سید محمد باقر ساداتی معطر به عطر دل انگیز قرآن کریم شد.

در بخش دوم ، گزیده ای از زندگی نامه ، سیره اخلاقی و وصیت نامه شهید شاخص جلسه امشب شهید مهدی اسکندری توسط مجری برنامه قرائت گردید.

با توجه به نزدیکی جلسه این هفته کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم با میلاد پر خیر و برکت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در بخش بعد، گروه سرود عاشقان ولایت از پایگاه مقاومت بسیج خواهران حدیث ، مسجد امام حسن عسکری (ع) به اجرای با این مناسبت پرداختند.

در بخش بعدی جلسه حجت الاسلام دنکوب معاون فرهنگی بنیاد شهید علی آباد کتول به مناسبت هفته شهید با ابلاغ سلام و تقدیر و تشکر رئیس بنیاد شهید شهرستان ، استان و کشور از کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم که در کنار قرآن و دعا یاد شهدا را در هر جلسه با حضور خانواده معظم آنان برپا می کند تقدیر و تکریم نمود.

در بخش بعدی جلسه ۱۶۵ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور حاج علی اصغر زنگانه (مبین) با اشاره به موضوع دوست و دوست یابی به ارائه مباحث تفسیری پرداختند.

در ادامه این برنامه نورانی ، جناب آقای دکتر محمد تجری از قاریان خوب استانی فضایی ملکوتی به مجلس بخشید. این قاری ارزشمند قرآن کریم بخش هایی از سوره مبارکه الرحمن ، صفحه ۵۳۲ و سوره های حمد و توحید را برای تلاوت انتخاب کرده بود.

در انتهای جلسه ، با دعوت از خانواده معظم شهید شاخص جلسه ۱۶۵ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم مراسم تقدیر از مقام شامخ شهدا بعمل آمد.

قرعه کشی ، دعای ختم قرائت قرآن و پذیرایی شام پایان بخش برنامه این هفته کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور این شهرستان بود.

این کرسی ها سه شنبه هر هفته همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی آبادکتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان ، مراکز قرآنی و مردم قرآن دوست شهرستان علی آباد کتول برگزار و با اجرای خدماتی همچون مهد قرآنی و بخش نونهالان تا کنون توانسته علاقه مندان قرآنی زیادی را به خود جذب کند و هر جلسه با استقبال گرم مردم رو به رو شود.

  • گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می باشد.
  • سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن دوستان عزیز می باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد ، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید