یکصد و نودمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار شد

یکصد و نودمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهرستان علی‌آباد کتول همزمان با ایام شهادت شهید رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس و در شب عید مباهله و نزول آیه تطهیر برگزار شد.

این مراسم در تاریخ سه شنبه مورخه ۱۳۹۷/۰۶/۱۳ با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا (علیه السلام) علی‌آباد کتول آغاز گردید.

در بخش آغازین این مراسم، فضای جلسه با تلاوت ترتیل صفحه شریفه ۱۹۰ مصحف شریف توسط قاری محترم قرآن کریم جناب آقای محمد حیدری مفرد نورانی و قرائت دعای توسل توسط مجری برنامه جناب آقای رضا صدقی آغاز گشت.

در ادامه این برنامه نورانی، جناب آقای میلاد کاظمی از شهر مقدس قم فضایی ملکوتی به مجلس بخشیدند. این قاری ارزشمند قرآن کریم بخش‌هایی از سوره مبارکه آل عمران ، صفحه۶۲ را برای تلاوت انتخاب کردند.

با توجه به همزمانی مراسم امشب با شب عید مباهله مجری برنامه با اشاره به این واقعه تاریخی و مهم اشعاری به همین مناسبت قرائت نمودند.

اجرای مدیحه سرایی توسط گروه مدیحه سرایی عترت از شهر مقدس قم بخش بعدی برنامه امشب بود که این اجرای زیبا مورد استقبال حاضرین در جلسه قرار گرفت.

در بخش بعدی برنامه ، حجت الاسلام و المسلمین براتی در جایگاه حاضر و توضیحاتی پیرامون دلاورمردی شهید رئیسعلی دلواری و وقایع پیرامون روز مبارزه با استعمار انگلیس بیان و در ادامه کلیپ تصویری با همین موضوع پخش شد.

در بخش بعدی جلسه امشب کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا مشرف (مدیر معارف قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه سلام الله علیها) با اشاره به صفحه شریفه ۱۹۰ مصحف شریف به ارائه مباحث تفسیری پرداختند.

اهداء هدیه به نوجوانان شرکت کننده در جلسه امشب ، دعای ختم قرائت قرآن کریم و پذیرایی پایان بخش برنامه این هفته کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور این شهرستان بود.

این جلسات قرآنی سه شنبه هر هفته همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

  • گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.
  • سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.