دویست و هفدهمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهرستان علی‌آباد کتول شب میلاد مولی الموحدین حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام و روز پدر با عنوان “امامت و ولایت علوی” برگزار گردید.

این مراسم در تاریخ سه شنبه مورخه ۹۷/۱۲/۲۸ با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا (علیه السلام) علی‌آباد کتول آغاز شد.

در بخش ابتدایی این مراسم، فضای جلسه با تلاوت ترتیل صفحه شریفه ۲۱۷ مصحف شریف و با قرائت فرازهایی از دعای توسل توسط مجری مراسم امشب جناب آقای رضا صدقی آغاز شد.

جناب استاد احمدی مشاور برجسته خانواده و سبک زندگی قرآنی بخش بعدی این جلسه قرآنی را با عنوان بیان نکات کوتاه قرآنی پیرامون بحث “چهارشنبه سوری و تغییر سبک زندگی” انجام دادند.

اجرای سرود در وصف امام علی علیه السلام توسط گروه سرود نسیم غدیر برنامه بعدی بود که شرکت‌کنندگان جلسه امشب از آن فیض بردند.

در بخش بعدی جلسه دویست و هفدهم کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور استاد حاج علی اصغر زنگانه (مبین) با قرائت سوره حمد و آیات ۱۵۲ و ۱۵۳ سوره انعام به تبیین معنا و مفهوم《صراط مسقیم》در حقایق عینی جامعه به بیان مباحث تفسیری از قرآن کریم پرداختند.

به عنوان نمونه : صراط مستقیم یک مفهوم جمعی است که در سازمان اجتماعی و با نهادهای مربوطه شکل می گیرد. راه کسانی که خداوند به آنها نعمت ارزانی نموده و آنان انبیاء ، صدیقین ، شهداء و صالحین هستند. پس راه آنان صراط مستقیم است ؛ و ما باید در عمل چون آنها بوده تا در صراط مستقیم باشیم.

همچنین صراط مستقیم در حقایق اجتماعی چون : ساماندهی وضع مالی یتیمان،تنظیم نظام اقتصادی سالم مبتنی بر قسط و عدالت و وفای به عهد و پیمان به خدا که وصیت الهی به کسانی ست که متذکر شده و درس بگیرند. ۲ این حقایق اجتماعی و امثال آن که در بیش از ۳۰ آیه قرآن کریم( با تنوع موضوعات در تعریف عینی و عملی صراط مستقیم آمده و ان شاءالله در جلسات آینده به آن پرداخته خواهد شد).

ایشان در پایان شعر “معیار توحید” از سروده های خود را در وصف مولای متقیان حضرت امام علی علیه السلام تقدیم حاضرین نمودند.

در ادامه این برنامه نورانی، قاری قرآن کریم جناب استاد محمد ابراهیم جهش از قاریان برجسته شهرستان علی آباد کتول و استان گلستان، فضایی ملکوتی به مجلس بخشیدند. این قاری ارزشمند قرآن کریم بخش‌هایی از سوره مبارکه فتح، صفحه ۵۱۴ از آیه شریفه ۲۰ و سوره شریفه حمد را برای تلاوت انتخاب کردند.

در آخرین بخش از مراسم امشب با دعوت از میهمانان ویژه جلسه مراسم قرعه کشی و اهدای هدیه به شرکت کنندگان هم نام حضرت امیر المومنین علیه السلام حاضر در جلسه ، و همچنین تقدیر از عوامل اجرایی هم نام حضرت و خادمین جلسه ، دعای ختم قرائت قرآن کریم و پذیرایی شام تبرکی پایان بخش برنامه این هفته کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور این شهرستان بود.

بانیان خیر امشب کلیه حاضرین و کمک کنندگان کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم؛ بویژه سرکار خانم دکتر شمس آبادی ، سرکارخانم زنگانه فرزند مرحوم حاج علیجان، فرهنگی بازنشسته استاد شریفی ، همکارقرآنی آقای صدقی بودند که ختم قرآن به یاد امواتشان انجام شد.

لازم به ذکر است که اولین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم در سال ۱۳۹۸ (جلسه شماره ۲۱۸ ) ان شاء الله در روز سه شنبه ۲۰ فروردین ماه ، بعد از نماز جماعت مغرب و عشا در مصلی امام رضا علیه السلام شهرستان علی آباد کتول برگزار خواهد شد.

این جلسه قرآنی غروب سه شنبه هر هفته همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.