جلسه 304 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولسیصد و چهارمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهرستان علی‌آباد کتول (کرسی تلاوت رضوی) با عنوان “فاطمه سلام الله علیها پاره تن پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله” شامگاه سه شنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۹ در محل مصلی امام رضا علیه السلام (مکان دائمی) برگزار گردید.

زمزمه دعای توسل توسط استاد کربلایی رضا صدقی بخش آغازین جلسه ۳۰۴ بود.

در بخش تلاوت از طریق ارتباط زنده تصویری با شهر مقدس مشهد، استاد “علیرضا رضایی” قهرمان جهانی قرآن کریم صفحه ۳۶۵، سوره مبارکه فرقان آیات ۵۸ الی ۷۷ را انتخاب نمودند که با صوت دلنشین خود علاقه مندان به ساحت قرآن را به تحسین واداشتند.

مباحث تفسیری سیصد و چهارمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهرستان علی‌آباد کتول توسط حجت الاسلام حکیمی حافظ محترم کل قرآن کریم در موضوع “ویژگی های بندگان خدای رحمان” ارائه گشت.

ایشان با ذکر آیه “و عِبادُ الرَّحمٰن ٱلَّذینَ یَمشونَ عَلَی ٱلاَرضِ هَوناً و اِذَا خاطَبَهُم الجاهِلون قالوا سَلاماً … (فرقان_آیات ۶۳ الی ۷۷ ) بیان داشتند: فرقان نام دیگر قرآن کریم است یعنی کسی که اهل قرآن واقعی می شود قابلیت تمیز دادن حق از باطل پیدا می کند.

حجت الاسلام سید ابوالفضل حکیمی در بخش دیگری از گفتار خود با اشاره به آیه “وَٱلکاظِمینَ ٱلغَیظ وَٱلعافِین عَنِ ٱلنَّاس” بیان داشتند: بنده خدا راه رفتنش حساب و کتاب دارد با تواضع و فروتنی است پس باقی رفتارش هم همینطور خواهد بود، در مواجهه با جاهلان نه تنها غریبه ها، بلکه با آشنایان حتی شریک زندگی و فرزندان حتی در یک رفتار غیر عامدانه، با سلام و گذشت برخورد می کند، « خُذِ العَفو » یعنی گذشت مثل موم در دست شخص باشد یعنی سراسر وجودت باید عفو باشد.

حجت الاسلام حکیمی در ادامه مباحث تفسیری جلسه ۳۰۴ از ویژگی های خاص حضرت زهرا (س) به این مورد اشاره نمودند که یکی از خادمه های آن جناب، فضّه فقط با آیات قرآن با مردم صحبت می کرد.

ایشان در بخش دیگری از گفتار خود از استاد طباطبایی مسئول موسسه جامعه القرآن الکریم نقل کردند که: علامه آیه الله مصباح یزدی سه مرتبه خم شدند و دست من را بوسیدند و تعبیرشان این بود: که عامداً این کار را می کنم که همه بدانند احترام به یک حافظ قرآن کریم لازم است.

حجت الاسلام سید ابوالفضل حکیمی در ادامه بیان داشتند عباد الرحمن اهل میانه روی در انفاق است نه افراط می کند و نه تفریط، این بندگان خداوند رحمان اگر گناه مرتکب شوند عذابشان مضاعف خواهد بود، برای جبران گناه خود باید ۱_ توبه کند ۲_ و ایمان قلبی بیاورد ۳_ عامل به بندگی خدا باشد ۴_ اعمالش هم عمل صالح باشد، دعا برای فرزندان و همسران خود می کند، صبر و شکیبایی به خرج می دهد و خداوند به آنها غرفه های بهشتی عطا می کند.

ایشان در پایان گفتند اگر دعا نکنیم خداوند به ما نظر نمی کند.

روضه خوانی (دکلمه) نونهال قرآنی امیر مهدی وثوقی در رثای حضرت فاطمه زهرا (علیها سلام) بخش بعدی کرسی تلاوت ۳۰۴ بود که با اجرای خود قطرات اشک را بر چهره حاضرین در جلسه روان ساخت.

در ادامه جلسه ۳۰۴ هدیه ای از سوی آستان مقدس ابی عبدالله الحسین علیه السلام و علی بن موسی الرضا علیهم السلام  به مادر مرحومه فریده میقانی، حافظ کل قرآن کریم و مدیر فقید موسسه جامعه القرآن الکریم و اهل البیت علیه السلام شهر فاضل آباد که اخیراً در یک سانحه رانندگی به جوار قرب الهی شتافته اند اعطا گردید.

پذیرایی شام تبرکی بیرون بر (نذری پرستار جوانی از مدافعان سلامت به نیت شهدای گمنام قرق و اقامه عزای حضرت زهرا سلام الله علیها ) و دعای قرآنی ختم جلسه توسط مجری توانمند استاد رضا صدقی پایان بخش سیصد و چهارمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهرستان علی‌آباد کتول بود.

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen و شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.