جلسه 309 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولسیصد و نهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم با عنوان “امام جواد علیه السلام و علم لدنی امام معصوم” غروب روز سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا علیه السلام علی آبادکتول برگزار گردید.

آغازین مطلب برنامه قرائت آیه ۷۳ سوره انبیاء وَ جَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّهً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَ أَوْحَیْنَا إِلَیْهِمْ فِعْلَ الْخَیْرَاتِ وَ إِقَامَ الصَّلَاهِ وَ إِیتَاءَ الزَّکَاهِۖ وَ کَانُوا لَنَا عَابِدِینَ﴿۷۳﴾ و توضیحی کوتاه درباره علم لدُنّی(وحیانی و ذاتی) پیامبران و امام معصوم مستند به آیه مذکور توسط مدیر ضیافت نور جناب آقای زنگانه بود .

در ادامه جناب آقای کرامتی مداح خوش الحان علی آبادی به قرائت دعای توسل و مدیحه سرایی در مدح امام جواد علیه السلام  و امیرمومنان امام علی علیه السلام پرداخت که مورد توجه حضار و مخاطبین مجازی قرار گرفت.

در بخش تلاوت قهرمان قرآنی دانش آموزان جهان اسلام جناب آقای امیرحسین رحمتی به تلاوت دلنشین و بسیار زیبای آیات ۵ تا ۳۲ سوره انسان و سوره زلزال پرداختند که مورد تشویق بسیار بالای قرآن دوستان قرار گرفت.

در بخش بعدی برنامه حافط محترم کل قرآن جناب استاد محمد حسن خلیلی به همراه شاگردان خود (آقایان امیرحسین سعیدی، مبین بیانی، امیرعلی خلیلی و علی سلیمانی) به اجرای حفظ دو جزء اول قرآن پرداختند و همچنین آقای علی سلیمانی با تلاوت مجلسی و روح نواز دو آیه ۳۸ و ۳۹ سوره احزاب فضای جلسه را معطر به عطر قرآن نمودند.

در بخش مباحث تفسیری با توجه به مشکل پیش آمده برای میهمان بخش تفسیر و عدم امکان حضور ایشان در جلسه، آقای حاج علی اصغر زنگانه(مبین) به تبیین آیه ۷۳ سوره انبیاء پرداختند.

ایشان در بخشی از مطالب خود فرمودند: خداوند انبیاء و امامان معصوم علیهم السلام را به عنوان معلمان و مربیان بشریت به صورت ویژه آفریده و بصورت ذاتی و لدنی علوم اعتقادی، اخلاقی، احکام و ضرورتهای دیگر زندگی را در وجودشان قرار داده و بوسیله وحی نیز بطور دائم در ارتباط داشته و خیرات را به آنها الهام وحیانی می کند تا به مدیریت جامعه و تربیت انسانها بپردازند، که اگر چنین اتفاقی در مدیریت زندگی بشر بیفتد، شر از زندگی انسانها رخت بسته و با حکومت نماز و اقتصاد زکات، همه فحشاء و منکرات نابود و جامعه ای پر از رشد، رونق، سلام و سلامتی ساخته (تصنعون آیه ۴۰۱ عنکبوت) خواهد شد.

در بخش پایانی از بین پاسخ دهندگان پیامکی به سؤال مسابقه قرعه کشی انجام شد و خانم شرف گرشاسبی با شماره ۰۹۱۱ – – – ۳۶۱۰ به عنوان برنده انتخاب شدند.

جلسه ۳۰۹ با قرائت حرز امام کاظم علیه السلام، دعای قرآنی ختم جلسه و پذیرایی از حاضرین با کیک های بهداشتی و بسته بندی رضوی پایان یافت.

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen و شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.