۱۶۷ (۱۱)یکصد و شصت و هفتمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار شد

یکصد و شصت و ششمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهرستان علی آباد کتول همزمان با شب شهادت امام هادی علیه السلام و لحظه تحویل سال نو برگزار شد.

این مراسم امشب ، سه شنبه مورخه ۲۹/ ۱۲/ ۱۳۹۶ با عنوان طرح ملی نور و نوروز با عطر پرچم های مطهر حرم امام علی علیه السلام و امام رضا علیه السلام  همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا (علیه السلام) علی آباد کتول آغاز گردید.

در ابتدای این جلسه قرآنی ترتیل صفحه ی شریفه ی ۱۶۷ قرآن کریم توسط جناب آقای رضا صدقی انجام و پس از آن ، فضای جلسه با زمزمه دعای سلامتی امام زمان (ارواحنا فداه) ، قرائت بخش هایی از دعای پرفیض توسل توسط مجری برنامه انجام پذیرفت.

با توجه به همزمانی جلسه این هفته کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم با شب شهادت حضرت امام هادی علیه السلام در بخش بعد ، کربلایی مصطفی زنگانه به اجرای مداحی و مرثیه سرایی پرداختند.

در بخش بعدی جلسه ۱۶۷ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور حجت الاسلام حکیمی (حافظ کل قرآن کریم) با اشاره به آیات صفحه مبارکه ۱۶۷ قران کریم بحث گمراهی انسان ها و عدم اطاعت از خداوند را مطرح و به ارائه مباحث تفسیری پرداختند.

در ادامه جلسه و پس از بیانات حجت الاسلام حکیمی و تنها دقایقی مانده به لحظه سال تحویل ارتباط تصویری به صورت زنده با مشهد مقدس برقرار شد و حاضران با تماشای فضای نورانی حرم مطهر حضرت امام رضا علیه السلام حال و هوایی معنوی را تجربه کرده و اشعار و مناجات های رضوی را زمزمه و متبرک به اشک چشمان خود نمودند.

سال تحویل شد و همگان مشتاقانه به صحبت های ولی امر مسلمین جهان امام خامنه (مد ظله العالی) گوش جان سپردند و پس از دریافت منویات ایشان پیرامون موضوعات مختلف کشور در سال گذشته و راهبردهای سال آینده به صورت مختصر در بخش بعد به تمامی شرکت کنندگان در جلسه امشب هدیه ای به عنوان عیدی از طرف کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهرستان علی آباد به حاضرین در جلسه تقدیم شد و پذیرایی مختصری انجام شد.

در ادامه چشمان مشتاقان کلام وحی به پرچم های مطهر حرم امیرالمومنین امام علی علیه السلام و امام رضا علیه السلام نورانی گشت و پرچم ها بین برادران و خواهران منتقل شد.

اهدای عیدی و هدیه به عوامل اجرایی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهرستان علی آباد و همچنین اهدای عیدی به مدیر محترم اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان جناب استاد حسینی واعظ و گرفتن عکس یادگاری پایان بخش برنامه این هفته کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور این شهرستان بود.

این کرسی ها سه شنبه هر هفته همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی آبادکتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان ، مراکز قرآنی و مردم قرآن دوست شهرستان علی آباد کتول برگزار و با اجرای خدماتی همچون مهد قرآنی و بخش نونهالان تا کنون توانسته علاقه مندان قرآنی زیادی را به خود جذب کند و هر جلسه با استقبال گرم مردم رو به رو شود.

  • گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می باشد.
  • سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن دوستان عزیز می باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد ، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید